"30% от всички сигнали са свързани с ВиК проблеми – цена на вода, липса на вода, лошо качество, следвани от тези за цената на тока", каза в "Тази сутрин" омбудсманът проф. Диана Ковачева.
Тя добави, че потребителските проблеми и тези с вързани с тока, парното и водата изискват и законодателни промени.
"На ход е КЕВР, изпратих до председателя писмо да не се увеличава цената на тока и парното. Виждам, че вчера експерти коментират, че това действително може да стане, ако КЕВР използва всички резерви и механизми. Говори се за намаляване на ДДС, а още през есента ЕК предвиди и предложи мерки“, добави омбудсманът.
Тя коментира и длъжниците, които имат много бързи кредити и поясни, че част от сигналите са от тях, като по проблемите се търси и решение.
„Има случаи, при които се теглят 1000 лв., плаща се още толкова, защото е експресно разгледано искането и няма поръчител. Докато се подписва договорът, се плащат още 3000 лв. Намесваме се при такива жалби, опитаме се да разсрочим дълга, защото се случва да се погасяват само лихвите, главницата остава“, добави Ковачева.
Тя обясни, че върху колекторските фирми и тези за бързи кредити няма държавен контрол.