„Тракия“ не е магистрала, не е възможно в рамките на 30 дни да се обърнат три тира в участъка между 160-ия и 169-ия километър.
Това заяви в „Тази сутрин“ Илияна Стойнова, близка на загинали преди месец и половина в тежка катастрофа на АМ „Тракия“ край Чирпан. Тогава тир се преобърна, пресече мантинелата и затисна пътуващи автомобили в насрещното платно.
От пътната агенция тогава категорично отрекоха лошата настилка да е причина за инцидента. И обявиха, че участъкът ще бъде цялостно ремонтиран. Стойнова беше категорична, че освен асфалта, мантинелите също не отговарят на изискванията за първокласен път.
„АМ „Тракия“ е най-опасната магистрала. За тази отсечка 2015 г. до юни 2020 г. са загинали 16 души. Без последните шест. 2015 г. започват да загиват хората, до 2018 г. загиват 13 човека, изведнъж АПИ се сеща и намалява скоростта, но продължават да загиват хора и накрая, при този тежък инцидент, се решава да се прави ремонт на пътя“, коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
По думите му качеството на пътищата у нас е лошо, защото изпълнението е дело на политически поръчки.
„Парите трябва да се харчат след оценка на риска на цялата транспортна система. Само тогава ние ще знаем къде най-първо да похарчим парите“, допълни той.
Милчев е категоричен, че при инцидент отговорността трябва да се носи от доставчика на транспортната система. „Да, тирът е виновен, никой не го отрича, но да се каже, че мантинелата не е причина за катастрофата… Те не са имали шанс“, допълни Стойнева.
Тя сподели, че при инцидента загиват брат ѝ, неговата съпруга и едното им дете.