Подменят се стари мантинели в участъка 156 до 208 км на АМ „Тракия“, където наскоро тир се преобърна и доведе до смъртта на 5-ма души. Това заяви Георги Терзийски – председател на УС на АПИ.
Той поясни, че не може да каже дали вината е само във водача. Призна, че настилката в района не е подходяща за висока скорост, но затова тя е и ограничена там в последните две години. Предвижда се и ремонт наесен.
Мнението на експертите е, че новата мантинела би ограничила част от последствията, но трябва да се свърши до край работата по случая. Също експерти твърдят, че ако е легнал на мантинелата тирът, няма как да има действие по ограничаване на действието на щетите, коментира председателят на УС на АПИ.
Той поясни, че само за подмяна на мантинели са осигурени двойно повече средства - 40 млн. лв.
За проекта Ботевград – Мездра Терзийски коментира, че е имало работа по него заедно с други проекти, които са били приоритетни, но и процедури по отчуждаване, както и уточняване на трасета, което е довело до забавяне.
В момента трафикът се пренасочва през „Петрохан“ и Искърското дефиле.
Амбицията ни е до края на ноември да осигурим възможност за пропускане на тежкотоварния трафик от прохода "Петрохан" по пътя Ботевград – Мездра, допълни Терзийски.
„Проектът за скоростния път Ботевград – Мездра е изключително голям и изключително важен за Северозапада. Изключително бързо се организираха строително-монтажните дейности в участъка от Мездра до село Лютидол. Нашата амбиция е до края на ноември да бъдат завършени дейности, които да позволят пропускане на тежкотоварния трафик през участъка и да бъде той свален от прохода "Петрохан". За осигуряване на безопасността сме разделили трафика от София в посока Видин през Искърското дефиле, за да намалим риска от тежки пътни инциденти“, посочи Терзийски.
Вижте още във видеото!