„БДЖ ще излезе на печалба с елементарна математика и моделиране“, заяви транспортният министър Николай Събев в „Тази събота“.

„Започваме оздравителна програма на дружеството. Ще имате подробна информация кога сме я стартирали и какви са резултатите“, допълни Събев.

По думите му „започва дълбока реформа в сектора, за да създадем високоефективна транспортна система в България“.

„Разбира се, оставки ще има за ръководители, които имат лоши финансови резултати, лошо качество и лош сервиз“, заяви отново транспортният министър, който онзи ден уволни управителя на „БДЖ – Пътнически превози“ именно заради лоши резултати.

Cъбeв пoтвъpди и идeятa работещите в жп cфepaтa, особено шефовете, дa изпoлзвaт влaĸoвe вмecтo aвтoмoбили зa пpидвижвaнeтo cи пo paбoтa. Oт дyмитe мy cтaнa яcнo, чe тя e cвъpзaнa c ĸoмaндиpoвĸитe в дpyги гpaдoвe.

„Paзxoдитe зa тяx щe ce paзpeшaвaт caмo aĸo ca в cиcтeмaтa нa БДЖ“, пocoчи миниcтъpът.

България може да има бързи влакове със скорост от 160 км в час още преди 2040 г., когато това е предвидил ЕС, и затова ще помогне именно тази оздравителна програма, каза Събев.

Що се отнася до друго изискване на ЕС за въвеждането на интермодални билети, които да включват няколко вида транспорт за едно пътуване, Събев заяви, че такива ще има още със започването на пътническите полети между София и Русе, като с един билет ще може да се пътува например между Силистра и Ню Йорк, съчетавайки автобус и самолет.

Транспортният министър потвърди и намерението на кабинета за втори мост над Дунав, до Русе, тъй като сегашният според него не функционира добре. Общо четири моста трябва да се построят над Дунав, съгласно коалиционното споразумение.

Вижте още от разговора във видеото.