"Това, че участъкът, където се случи трагедията с автобуса на „Струма“, няма акт 16, не прави отсечката по-опасна."

Това каза Румен Йовчев, който е бивш председател на Управителния съвет на Българската браншова камара "Пътища".

При катастрофата с македонския автобус на "Струма" загинаха 45 души, от които 12 са деца. 

Той обясни, че това означава, че не е завършена отчуждителната процедура, като Проходът на републиката също няма акт 16 по подобни причини.

Според Румен Дунев, който е един от най-добрите ни автомобилни състезатели, много от нещата в участъка са неправилни.

Той даде пример с маркировката, както и с островчето, което според инженер, който е говорил с него, трябва да се затвори.

Дунев заяви и че вероятно самият автобус не е на 3 години, като не може да потвърди, защото това ще покаже и разследването. Той добави, че новите автобуси имат системи за безопасност, които при пожар сработват автоматично. 

„Водачът е бил изправен пред тежки условия за пътуване, нощно врем, мокър път, една част от пътя, който е с лоша маркировка. По самите мантинели отстрани също има проблеми. Водачът като управлява  за положението на пътното платно за ориентирал вероятно по тези елементи, които в участъка не сана необходимото ниво“, добави Дунев.

Той коментира че и според един от очевидците по предната гума е текла някаква течност, като може би е ставало дума за глицерин.

Йовчев пък обясни, че обектът е проектиран и изпълнен със съответните качества.

"Имало много криви и завои, това е клотоидно трасе, което е най-модерното при строителство на магистрали. Една след друга следват кривите, за да има разнообразие за шофьора и да се намали опасността от заспиване", каза още експертът.