"Това, че участъкът, където се случи трагедията с автобуса на „Струма“, няма акт 16, не прави отсечката по-опасна."

Това каза Румен Йовчев, който е бивш председател на Управителния съвет на Българската браншова камара "Пътища".

При катастрофата с македонския автобус на "Струма" загинаха 45 души, от които 12 са деца. 

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Той обясни, че това означава, че не е завършена отчуждителната процедура, като Проходът на републиката също няма акт 16 по подобни причини.

Според Румен Дунев, който е един от най-добрите ни автомобилни състезатели, много от нещата в участъка са неправилни.

Той даде пример с маркировката, както и с островчето, което според инженер, който е говорил с него, трябва да се затвори.

Дунев заяви и че вероятно самият автобус не е на 3 години, като не може да потвърди, защото това ще покаже и разследването. Той добави, че новите автобуси имат системи за безопасност, които при пожар сработват автоматично. 

„Водачът е бил изправен пред тежки условия за пътуване, нощно врем, мокър път, една част от пътя, който е с лоша маркировка. По самите мантинели отстрани също има проблеми. Водачът като управлява  за положението на пътното платно за ориентирал вероятно по тези елементи, които в участъка не сана необходимото ниво“, добави Дунев.

Той коментира че и според един от очевидците по предната гума е текла някаква течност, като може би е ставало дума за глицерин.

Йовчев пък обясни, че обектът е проектиран и изпълнен със съответните качества.

"Имало много криви и завои, това е клотоидно трасе, което е най-модерното при строителство на магистрали. Една след друга следват кривите, за да има разнообразие за шофьора и да се намали опасността от заспиване", каза още експертът.