След влизането на Ицо Хазарта в парламента потърсихме и други влиятелни гласове на сцената на хип-хопа у нас. Рапърът с кинокамерата или Орлин Милчев - Атила е от поколението рапъри, пораснали след демократичните промени.

Атила е сред най-влиятелните гласове на съвременната хип-хоп и клубна сцена у нас. Води подкаст предаването „2 и 200“, завършва НАТФИЗ и работи като филмов режисьор. 

„Мога да живея в България, правейки тези три елемента. Но това идва след дълги години, в които ги правиш, без да очакваш нищо“, казва Орлин Милчев-Атила.

„Ти си обществото, ти си част от това, което наричаме система, твоята лична отговорност е много, много важна и няма нищо адекватно в това да сочиш с пръст. Ти, първо, трябва да посочиш себе си. Какво правя аз, в моята градинка“, смята рапърът. Ю

Атила е от поколението рапъри, пораснали след демократичните промени.

„Представи си, 1998-1999 г. в кв. „Надежда“, от съседните тераси се чува албумът на Ъпсурт „Боздуган", от едната. От другата се чува албума на Лу Танг, хип-хопът е навсякъде около теб, 2PAC е надраскан по стените… Човекът, който първи ме подкрепи в това, което правя, беше баща ми. Той няма общо с хип-хопа, но за него беше важно, че когато един 14-годишен иска да се изразява в текст, в рими, е готино и каза: „Давай, сине!“, разказва Орлин.

Силата на думите пренася и в своето подкаст предаване, едно от най-гледаните в България. 

„За в бъдеще, комплицирани дебати на важни теми, трябва да се случват в подкаст формат, в интернет, който да е достатъчно дълъг, за да може кандидат-президенти, премиери, кметове и т.н. да изразят дълбочината на позициите си“, смята Атила.

Според него тези формати ще имат аудитория и „хората не трябва да бъдат подценявани“.

„Смятам, че хората, които ги интересува ще проявят търпение. Поне тези, които ги е грижа за бъдещето им. Политиците не идват от космоса, това са представители на обществото, в което живеем, те са извадка на това, което обществото в дадения момент цени като качества събрани в един човек. На пръв поглед има някакво събуждане през последната 1 година, но ми се струва, че това е само на думи. Толерантността ни към всичко пошло е зловещо голяма“, казва Атила. 

„Първо да кажа - съм фен на „Ъпсурт“, както всички съм израснал с „Ъпсурт“. Ицо спечели изключително убедително. Хип-хопът винаги е бил близо до народа, мога само да му пожелая успех на Ицо, оттам насетне това дали той има компетентността да бъде в парламента, това тепърва ще се покаже и тогава ще можем да кажем дали мястото на хип-хопа е в парламента. Според мен, трябва да разграничим хип-хопа от работата на един народен представител. Гражданските ти позиции се определящи“, коментира Атила по повод влизането на Христо Петров – Ицо Хазарта в Народното събрание. 

„Ако възприемаш киното, както трябва да бъде, в зала, то те потапя. Киното поема всичките ти сетива и те потапя в един водовъртеж“, споделя Атила за другата си страст и призвание.

Орлин Милчев завършва кинорежисура в НАТФИЗ през 2016 г., оттогава има реализирани два късометражни филма. През 2022 г. предстои да излезе на екран пълнометражният му дебют „Изкуството да падаш“ с участието на Александра Сърчаджиева и Ивайло Христов.

„Имах честта да работя с мечтани за мен актьори, мечтан каст... Работата с тези хора те учи на много, аз просто се учех и имах гигантския късмет и щастието да имам такива съратници. Хора, които да повярват в идеята на филма и заедно да изградим… този филм“, разказва Атила.

„Филмът „Изкуството да падаш" се занимава с личната битка. Нашата главна героиня Борислава става жертва на насилие, но успява да се пребори, благодарение на характера си и да използва това посегателство като мотивация да се изгради като личност. Тази "Индустрия на щастието", в която живеем в XXI век за мен е много потискаща. Една идея, че всичко ще бъде розово. Не е розово, животът е поредица от падания. Непрекъснато падам, непрекъснато. С всеки проект, който правя, с всяко предизвикателство, в което се спускам. От тийнейджър не съм спрял да падам. Въпросът е, че желанието ми да отключа някакви вратички в главата ми, в живота ми, ме движи напред“, казва Орлин.