Една от най-големите световни рок групи Guns N' Roses избра български артист за автор на официалния си концертен плакат за София. Дидо Пешев е дизайнер, чиято работа вече се колекционира от фенове и музиканти по цял свят.
Постерите му са лимитирани, ръчно изработени и зад всеки стои история. Разказваме за последните му проекти, включително и за българската дата на Guns N' Roses.
Има хора, които не просто рисуват, а превеждат музиката на друг език — визуалния. Един от тях е Дидо Пешев – графичен дизайнер, артист и разказвач на истории върху хартия.
Повече от десет години той прави лимитирани, ръчно изработени плакати за някои от най-големите рок и метъл групи в света – Metallica, Mastodon, AC/DC, Gojira, а сега и Guns N' Roses.
„Намирам се в сърцето на Карпатите, съвсем близо до мястото, където се случва един от екстремните фестивали за метъл музика – Rockstadt Extreme. Поводът да съм тук е, че съвместно с Mastodon имахме един проект – плакат за концерта им на фестивала. Това нещо, което направих и на фестивала Hills of Rock. Там поводът беше по-голям. Решихме да направим една изложба на открито, която а покаже моята работа през последните 10 години“, споделя Дидо Пешев.
Плакатите, които Дидо създава не просто се лепят по стените. Те се пазят, колекционират и предават. Направени са със ситопечат – бавен, ръчен процес, който прави всяко копие уникално.
А ограничените тиражи, често по 100 или 300 броя – се изчерпват за минути.
„Такъв беше и плакатът, който направих за Guns N' Roses в София. В началото на декември миналата година имах предложение от мениджърите на групата да разработя идеи за няколко от европейските дати. Имах избор за няколко от тях и така се случиха проектите за Истанбул и София“, разказва артистът.
Така всеки плакат има вдъхновение и връзка с мястото, като се превръща в част от историята на концерта.
„За Истанбул идеята ми дойде от малка стара пощенска картичка, върху която е изобразен Ахмед Челеби – човекът, за който се твърди, че за първи път е прекосил Босфора от Галата до азиатската част. Бандата държи плакатите да имат елемент, познат за хората и свързан с мястото и държавата. По този повод направих и плаката, свързан с тримата братя и златната ябълка. Беше трудно за мен да избера нещо, ееото да бъде припознато от голяма част от хората“, добавя Дидо Пешев.
Този проект е и сбъдната мечта за артиста.
„За мен концертът на беше празник. Като дете стаята ми беше изпълнена с постери на Metallica, но и на Slash и Axl. Това е един цял затворен кръг“, спомня си той.
Без да говори много за себе си, Дидо Пешев работи спокойно, детайлно и с уважение към музиката. И макар че тепърва предстоят нови проекти, някои от тях още пази в тишина.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK