На протестите в сряда впечатление направиха не само мащабите, но и визуалните послания, които носеха недоволните.
Част от плакатите, които станаха много популярни и онлайн, са направени от студент по графичен дизайн.
Боян Начев е студент четвърти курс по графичен дизайн в Нов български университет. Родом е от Варна, но вече живее в София. Както много свои връстници - и той е част от протеста, но припознава каузата по различен начин.
„Аз на протестите бях със свои плакати и приятели, които също държаха плакати и почти всеки, който се заглеждаше в плакатите се усмихваше, а някои искаха да ги снимат“, разказва Боян Начев.
По улиците на много градове в България се виждаха сходни плакати. Разпечатани, споделяни и носени от хора на различна възраст.
„Имаше доста от Варна, в Пловдив е имало. Доста мои приятели ми изпращаха снимки. Очаквах във Варна да има повече, очаквах и тук-таме някъде в София“, споделя Боян.
Вдъхновението за създаване на дизайните идва не само от протестите.
„Както и дезинформацията сред младите хора - мои връстници, доста хора, когато бях на предишните протести не знаеха за какво става дума и това всъщност беше едно от нещата, което ме провокира да направя плакатите“, посочва младежът.
Снимки и видеа показват, че същите плакати са били използвани не само у нас. В германския град Хайделберг студенти са използвали голяма част от сатирата му. На протеста пред Виенската градска опера студенти споделят кадри, на които също се виждат плакатите на Боян.
„Със сигурност не очаквах да стигнат до Лондон, Австрия… Разбрах, че е имало в Хага и в Барселона. И ми беше много приятно да разбера, че са стигнали толкова далече“, казва той.
За много млади хора подобни плакати са начин за визуално изразяване - популярно в социалните мрежи, но сега пренесено и в реалността.
„Идеята е чрез хумор и сатира да се създаде някаква позитивна реакция сред хората“, посочва Боян.
Зад силните цветове и разпознаваемите образи от малкия и големия екран стои опит за по-достъпен визуален език, който да бъде разбран от всички.
„Усещането е доста приятно, целта на тези плакати беше да се създаде позитивна реакция сред хората чрез хумор и сатира. И определено мисля, че ефектът беше постигнат“, смята младежът.
Така дигиталното съдържание стига до почти всички българи. Без авторът да знае къде ще се появи следващия път.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK


