Стотици хора, непоказани артефакти и много допълнителни събития имаше по време на 20-ата европейска „Нощ на музеите“. Това е най-големият културно-исторически тур с вход свободен в Европа.

Свободният достъп из галериите и музеите на София започна още по обяд, а малко пред 19 часа тълпите от хора вече бяха налице.

Над 50 са локациите в тазгодишната „Нощ на музеите“ само в столицата, а опашката, която се образува пред Националната галерия „Двореца“ сама говори за интереса към инициативата.

„Имам близка, която замина за Солун. Тя още сутринта беше отишла да посети някакви музеи и даже беше публикувала снимки“, обяснява Мария Михайлова.

„Тъй като ме поканиха мои приятели, тъй като съм голям фен и ценител на изкуството и затова реших да посетя „Нощта на музеите“, отбелязва Габриела Тодорова.

Разходката на екипа на bTV продължава през Националния военноисторически музей. По традиция той е едно от най-атрактивните места, които можеш да посетиш в „Нощта на музеите“ в столицата.

„За нашите гости сме подготвили концерт на представителния духов оркестър на гвардейците, лятно кино под звездите, ще има обособен и селфи ъгъл, също така посетителите ще могат да разгледат постоянната и външната експозиция на музея“, обяснява Деяна Костова от НВИМ.

Снимка: bTV

Рай за малки и големи изобретатели беше пък Националният политехнически музей. Тази година посрещнаха посетителите си в изцяло обновен кабинет за физични опити и не само.

Акцентът беше поставен върху колекцията от непоказани досега модели на незаменимите в миналото пишещи машини.

„Ние сме изложили около 50 стари машини, които се опитват да илюстрират и да покажат цялостното развитие на този динозавър на технологиите. Смея да твърдя, че абсолютно всяка една пишеща машина има интересна история зад нея“, обяснява Младен Манев от Национален политехнически музей.

Екипът на bTV приключи своята бърза разходка из музеите пред Националната галерия. Там имаше танцов спектакъл, който пресъздаваше древен тракийски ритуал.

„Тук ще се видят не просто артефакти мъртви, а по-скоро оживяващото минало, което има своето бъдеще, защото вече е било“, казва Пламен Иванов, директор на академия „Орфика“.