Изключителна рядкост е да се счупи крило на самолет, отбеляза експертът по авиационна безопасност Ивайло Коев в предаването „Тази неделя” по повод падането на машина в землището на стадиона в пловдивското село Оризари. При инцидента загинаха двама души.
„Допускам, че може би стиковъчните болтове на полукрилото са или заменени, или вследствие на умора на материала са се скършили. Полукрилото не е откъснато в мястото на стиковането, а някъде встрани от него, близко в средата на полукрилото, което не изключва и някакво конструктивно изменение във времето“, обясни експертът.
По думите му е възможно да е имало и конструктивно изменение във времето – т.е. пилотът да е доправял нещо по машината.
Той уточни, че самолетът е регистриран като експериментален и че машината може да вози само собственика и негови приятели, без никаква търговска или друга дейност.
Самолетът е излетял от Белозем преди инцидента.
„Убеден съм, че допреди 2 години площадката в Белозем беше нелегална, тъй като не е беше сертифицирана, не беше дори обявена”, каза още Ивайло Коев.
Преди 4 г. при излитане от същото място пада 4 местен самолет с петима души на борда, измежду които 4 деца. „Тогава инцидентът се случи с един много странно допуснат за полети самолет, който преди това е сертифциран с европейски тип сертификат, 4 местен с петима души на борда. През 2001 г. самолетът е бил смачкан от срутил се навес на хангар и впоследствие бракуван. Бил е продаден за 1 000 лв., 15 г. по-късно се появява и много странно е допуснат от Въздухоплавателната администрация до легални полети. Това е абсолютно недопустимо“, припомни експертът.