Небостъргачи, бетонни магистрали във въздуха, цветове, светлини и роботи. С над 9 милиона жители и 2188км2 площ Токио се нарежда сред трите основни бизнес центъра, редом с Ню Йорк и Лондон, диктуващи световната икономика. 

 

В Токио са три от най-натоварените метро линии в света. Тези към Шинджуко, Шибуя и Шинагава. Ежедневно от там минават над 2 милиона пътуващи.

Японският обществен транспорт е известен по цял свят с точността си. Чужденци се шегуват, че могат да се ориентират на коя спирка да слязат само по часовниковата стрелка. 

Шибуя е районът, считан за основен и най-голям бизнес център в Токио. Към 2016 г. населението само в тази част на японската столица достига почти 220 хиляди. След 80-те години тук живеят изключително много млади хора. Точно поради тази причина тук има и най-много нощни клубове.

По улиците на Шибуя могат да бъдат срещнати най-различни и цветни хора. Някой от тях преоблечени в любимите си манга и аниме герои. Манга е японската дума за комикси и карикатури. А прототипи на рисуваните на ръка или компютър анимационни герои могат да бъдат намерени в най-големия електронен пазар в света - Акихабара.

Шибуя е известен още с историята на Хачико, кучето, чакало своя стопанин всеки ден в продължение на 9 години и станал символ на лоялността по целия свят. Една от метроспирките носи неговото име, а в близост има издигнат и негов паметник. Японците казват, че не си бил в Токио, ако не си си направил снимка точно на това място. 

В Страната на изгряващото слънце днес живеят над 500 българи. Една от тях е Милена. На 16 години тя се запознава със съпруга си японец в Испания. След като завършва гимназия в Казанлък, идва в Япония и се омъжва. Тя ни отвежда на урок по японски при учителката си Мичико.

"Когато за първи път видях Милена, тя не можеше да говори много добре на японски. В момента се справя чудесно и аз съм много доволна. На японски "Коничиуа!" означава "Здравейте!", а "Аригато годзеимас!" - "Благодаря, много!", казва Мичико.

Тя допълва, че най-трудното нещо за всеки един чужденец е да се научи да използва правилно трите азбуки от японската писмена система - хирагана, катакана и канджи. Най-сложна сред тях е канджи, произлизаща от китайски йероглифи и буквално означаваща "букви на династията Хан", по чието време на управление китайските знаци са стандартизирани за първи път.

"Преди да се срещна с Милена, не знаех почти нищо за България. Знаех само, че страната ви е известна с розите и киселото мляко. От нея научих много нови неща и искам да дойда в България и да я опозная още повече."

След първия урок по японски се отправяме към старата част на Токио – Асакуса. В миналото районът е бил център на развлеченията и удоволствията. През втората световна война всичко в околността е разрушено. Днес, след цялостна реконструкция може да се посети най-старият храм в Токио, датиращ от 7-и век, построен в чест на богинята на милосърдието Буда Канон.

Снимка: btvnovinite.bg

 

Точно пред храма Сенсо-Жи има котле с пушилня. Хиляди хора се стичат, за да вдишат от дима, тъй като се вярва, че това е ритуал, който ще донесе здраве и се смята за пречистване на организма. Туристи от цял свят палят свещи и пишат своите съкровени желания по специален ритуал.


За да стигнем до него, минаваме през търговската улица "Накамисе", популярна сред туристите с традиционните стоки, които предлага. Влизаме в едно от ателиетата, където продават типични японски кимона.

 

 

В близост до Асакуса се намира и втората най-висока кула в света, след Бурдж Хaлифа в Дубай. Това е "Токио Скай Трий" - с 445 етажа. Височината й от 634 метра може да бъдат прочетена и като Мусаши. Освен, че това е старото име на района, в който е построена кулата, така се произнасят и цифрите 6, 3 и 4 в японския език. Въпреки височината си кулата е устойчива на земетресение.

От Асакуса се отправяме към последната ни спирка - Гинза, където се се намира и една от най-скъпите търговски улици в света и първата пазарна улица в Токио. В близост до Гинза има и кулинарна улица, на която може да се опита от местната кухня. Традиционно японците посрещат новите си клиенти със специален поздрав, мокри топли кърпи и чаша вкусен зелен чай.

След няколко прекарани дни в сърцето на Токио, можем да го определим като място, съчетаващо романтизма на японските традиции от миналото и стремежа към усъвършенставане на високите технологии, правещи живота на хората много по-лесен.