Последният доклад на Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) разгоря нов политически спор.
Преди няколко месеца прокуратурата изиска допълнителна информация по данните от доклада на специално създадената междуведомствената комисия, която трябваше да проверява всички договори за строителство на пътища, възлагани над обемите на действащите договори с фирмите за пътно поддържане.
Това са същите фирми, които при един разговор с Кирил Петков Гроздан Караджов нарече “бебета, които плачат” - реплика, която след това Кирил Петков напомни няколко пъти.
„Думичката „бебета“ на Гроздан беше в една дискусия. Той каза – да платим по-бързо тези 1,1 милиард лева, защото моите бебета почват да плачат. И ние казахме кои са твоите „бебета“. „Бебета“, свързани с Делян Пеевски, с хора като Таки? Понеже парите, които той искаше, отиваха в същите тези строителни фирми, за нас беше невероятно, че сме дошли с идеята за нулева толерантност към корупцията, а искаме да платим на същите фирми, които са свързани и с АМ „Хемус“, каза в ефира на bTV Кирил Петков.
„Текущите ремонти и поддържането са възлагани по договори от държавата. АПИ е държавата, нали така? Когато „Автомагистрали“, също едно от тези дружества – може би и то „бебе“. Мога да кажа от първо лице, че това „бебе“ доста трудно си е изкарвало хляба и не е било на хранилка и на издръжка. Ако не си свършиш възложената работа, получаваш санкции. Може да не получиш заплащане“, каза в „Тази неделя“ Десислава Христова, бивш директор на „Автомагистрали“.
По думите ѝ „Автомагистрали“ е превърната в разпределителна гара към фирми и никой не е пожелал два развие капацитета ѝ.
„Срамувам се да слушам тези политици. Жалко е, че такива хора се докосват до власт, особено така нареченият ни премиер. Това, което коментира, е позорно. Начинът на говорене показва колко са некомпетентни и ненаясно. Изобщо не знаят за какво са във властта“, каза още Христова.
Според нея не е редно да се говори за български фирми по този унизителен начин.
„Никой не отглежда „бебета“, категорична бе тя.