Среща с филмовия скулптор Брайън Мюър, чието име стои зад продукции като „Междузвездни войни“, „Индиана Джоунс“ и „Хари Потър“, на фестивала Comic Con в София, където много от неговите костюми оживяват от любителите.
Брайън Мюър е един от най-уважаваните творци в световната киноиндустрия с над 55-годишна кариера. Започва в реномирани британски студия като постепенно се издига до световни холивудски продукции. Той е скулпторът, който създава едни от най-класическите декори и реквизити, които поп-културата познава.
- Как бихте описали професията на филмовия скулптор?
„Трябва да си железен професионалист, ако работиш постоянно. Трябва да си готов да се впускаш в различни стилове, които се снимат. Трябва да си готов да проектираш до последно“.
Най-известна във филмографията на Брайън Мюър остава работата му по „Междузвездни войни“. За епоса на Лукас той създава шлема на Дарт Вейдър, костюмите на стормтрупърите и много други.
- Как се живее „В сянката на Вейдър“? Така се казва и вашата първа книга?
„Това, което се случи е, че Вейдър стана поп-културна икона, известна по целия свят. И по този начин засенчи останалите ми 70 филма, повечето от които останаха безизвестни“.
- Разкажете ми повече, как изработихте шлема на Вейдър?
„За Дейв Прауз, който изигра Дарт Вейдър, направиха отливка. По нея ми изготвиха макет от пластмаса, който орязах в раменете и започнах. Направих маската да гледа към гърба, защото Дейв беше клаустрофоб и така я носеше, откъм темето. Изградих шлема от глина, трябваше така да бъде направен, че да изглежда добре от всички ъгли, на 360 градуса“.
- Каква е ролята на Star Wars във вашия живот, по какъв начин ви промени?
„Тогава се отнесох към него като към поредния филм, просто поредно заглавие. Екипът беше песимистичен дали ще се получи хубав филм. Преди това, за първия филм през 1977 година бяха също много скептични. Но именно тогава видяха летящ космически кораб, който кацна на площадката, видяха мащаб. Сега, толкова години по-късно, екипът пътуваме по света, в Япония, Китай, Филипините, Щатите, Европа, Германия и интересът към филма не е спаднал.“
Освен за великата космическа сага, Брайън Мюър твори за касови хитове като Индиана Джоунс и 4 от седемте филма за Хари Потър.
- Разкажете ми за работата си по Хари Потър, имаше ли премеждия там?
„Най-интереса беше работата по петия филм. Там създадох камините, през които се влиза в Министерството на магията. Изградих всичките, бяха внушителни, високи близо 5 метра. Харесаха ми, защото имаше 17 такива. Създадох гоблините, женските фигури, големият огнедишащ дракон. Разбира се, още много и много други.
- А беше ли приключение за вас да творите за Индиана Джоунс?
„Много обичах работата по „Храмът на обречените“. Плашещо, но интересно беше сърцето, което тупти при жертвоприношението. Спомням си, че ходих специално при сърдечен хирург, за да добия най-истинска представа как да изглежда.
- Това ли е магията на киното? Да създаде общност около филма и неговите герои?
„Впечатляващо е колко много хора идват при мен и ми казват, че моята работа е оформила детството им. Филмите, които съм правил са били част от живота и детството им. Години по-късно, вече като възрастни, тези герои са ги изградили. Прекрасно е да чуеш това от хора, които идват при теб“.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK