„Трябва да се даде приоритет на пешеходното и велосипедно движение, а личните автомобили да останат на заден план. Трябва да обърнем пирамидата”. Това заяви в предаването „Лице в лице” зам.-председателят на комисията по транспорт в Столичния общински съвет Зафир Зарков.
Относно притесненията на граждани за въвеждането на т.н „червена зона” в центъра на София и нейното по-високо почасово заплащане, Зарков обясни, че такъв проект не стои на дневен ред. По думите му това е списък от 200 мерки в плана за устойчива мобилност, но той визира един хоризонт от 15 г. Тези мерки предлагат екологични и ефективни начини за придвижване, подобно на повечето европейски градове.
Евентуалната "Червена зона" предвижда намаляване на позволения престой в централните градски части и по-високото му заплащане. Целта е да се олекоти трафикът в посока центъра на София. Експертът обясни, че всяка една от тези мерки ще бъдат подложени на дебат, както и на обществено обсъждане при бъдещото управление на града.
Относно информацията, която касае ремонтите на новите трамваи по столичните линии, Зарков посочи, че в следствие на редовни ПТП, един от начините да не се наруши движението на градския транспорт е смяната на определени части от един трамвай на друг.
„Далеч съм от мисълта, че сме разкостили някои от новите трамваи” Технически и инженерно е невъзможно да се слагат части от един трамвай на друг. Това е едно обществено внушение”, подчерта той във връзка със сигнала на "Спаси София", че няколко от новите мотриси "Песа" не излизат на линия.
По думите на Зарков има около 50 нови шофьори, които са подали заявления за работа в обществения транспорт. Това е в резултат на предните увеличения на заплатите. Предстои да се гласува тригодишен проект, чрез който общото увеличение на шофьорските заплати да достигне до 60%.