Часове до края на последния за месеца Черен петък, който през 80-те години завладява пазара в Съединените щати. Тази година е рекорден и броят на хората, които прибягват до онлайн пазаруване.
По разчети на Асоциацията за защита на потребителите се очаква над 50% от потребителите у нас да пазаруват онлайн и по търговските обекти да похарчат общо над 110 млн. лева, а средната сума, която ще похарчи всеки човек, е около 550 лв.
Средно отстъпките тази година са между 30 и 50 процента, но възползват ли се купувачите от тях и за какво си струва да внимават в деня на намаленията?
В последния петък на ноември, намаленията водят Виктория в мола по-рано от обикновено.
„На няколко места ми е правило впечатление, че слагат ненамалената цена, а зачертават по-висока, все едно са намалили. Ако желаеш нещо, трябва да си следиш. Понякога има хубави намаления“, казва ни тя.
Опитът на Симона с покупките е подобен.
„Има такива, които са с една цена, а в деня на Черния петък са с друга, по-висока и са качени малко“, казва тя.
За търговските трикове предупреждават от КЗП с препоръки - да сравняваме офертите за един и същи продукт, да следим условията за плащане и още.
Сред препоръките за потребителите са да правят списъци с покупки предварително, за да знаят кои намаления са реални и кои заблуждаващи.
По данни на Българската асоциация за онлайн търговия най-търсените стоки по време на Черния петък са дрехи, обувки, продуктите за лична грижа, козметика, бяла и черна техника.
Мариан си купува слушалки.
„Възможно е да повишават цените предварително, преди самия Черен петък и да ги намаляват, за да изглежда все едно са намалили. Но все пак има някакви намаления“, смята той.
Освен купувачите като Мариан, които ходят до магазина, голям брой са и поръчващите онлайн.
„75% - 80% от офертите по време на кампанията са с най-ниските цени в сравнениe с цените през цялата година“, обясняват от Българската Е-комерс Асоциация (БЕА).
Според асоциацията за електронна търговия, покупките онлайн представляват около 20-25% от годишния оборот на магазините, а само за периода 14, 15 и 16 ноември тази година онлайн продажбите са на стойност над 340 млн. лева.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK

