Часове до края на последния за месеца Черен петък, който през 80-те години завладява пазара в Съединените щати. Тази година е рекорден и броят на хората, които прибягват до онлайн пазаруване.

По разчети на Асоциацията за защита на потребителите се очаква над 50% от потребителите у нас да пазаруват онлайн и по търговските обекти да похарчат общо над 110 млн. лева, а средната сума, която ще похарчи всеки човек, е около 550 лв.

Средно отстъпките тази година са между 30 и 50 процента, но възползват ли се купувачите от тях и за какво си струва да внимават в деня на намаленията?

В последния петък на ноември, намаленията водят Виктория в мола по-рано от обикновено.

Снимка: bTV

„На няколко места ми е правило впечатление, че слагат ненамалената цена, а зачертават по-висока, все едно са намалили. Ако желаеш нещо, трябва да си следиш. Понякога има хубави намаления“, казва ни тя.

Опитът на Симона с покупките е подобен.

„Има такива, които са с една цена, а в деня на Черния петък са с друга, по-висока и са качени малко“, казва тя.

За търговските трикове предупреждават от КЗП с препоръки - да сравняваме офертите за един и същи продукт, да следим условията за плащане и още.

Сред препоръките за потребителите са да правят списъци с покупки предварително, за да знаят кои намаления са реални и кои заблуждаващи.

По данни на Българската асоциация за онлайн търговия най-търсените стоки по време на Черния петък са дрехи, обувки, продуктите за лична грижа, козметика, бяла и черна техника.

Мариан си купува слушалки.

Снимка: bTV

„Възможно е да повишават цените предварително, преди самия Черен петък и да ги намаляват, за да изглежда все едно са намалили. Но все пак има някакви намаления“, смята той.

Освен купувачите като Мариан, които ходят до магазина, голям брой са и поръчващите онлайн.

„75% - 80% от офертите по време на кампанията са с най-ниските цени в сравнениe с цените през цялата година“, обясняват от Българската Е-комерс Асоциация (БЕА).

Според асоциацията за електронна търговия, покупките онлайн представляват около 20-25% от годишния оборот на магазините, а само за периода 14, 15 и 16 ноември тази година онлайн продажбите са на стойност над 340 млн. лева.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK