Замърсяването на въздуха е един от новите аргументи на българското правителство пред Брюксел за преразглеждане на пакета „Мобилност”. В искането са се включили още пет страни, а целта е да се предотвратят загубите за транспортния бранш от Източна Европа.
Това обясни в предаването „Лице в лице” министърът на транспорта и съобщенията Росен Желязков.
„На този етап имаме ключови позиции, от които няма да отстъпим. Това са връщането на камиона, връщането на водача, освен ако с декларация той не заяви къде иска да ползва своята почивка и въпросът с двустранните превози”, уточни ресорният министър.
По думите му български фирми се регистрират в Европа, за да избегнат нововъведените промени. Според него най-застрашени са малките и средни предприятия, които съставят близо 70% от транспортния бранш.
Росен Желязков заяви, че няма криза в БДЖ, въпреки че се продават локомотиви. „До днес имаше 25 отменени влака, от утре се възстановяват 21 от линиите. Имаше известно затруднение заради ремонти”, каза той и добави, че в момента има обявена обществена поръчка за нови локомотиви и вагони.
Транспортният министър подчерта, че България е изразила готовност за изграждане на трети мост над Дунав, но има пречки от румънска страна. По план мостовото съоръжение е планувано край Свищов.
„Предложението за промяна на практическия шофьорски изпит е част от мерките срещу корупционните практики в ИА „Автомобилна администрация”. То не е обърнато към преподавателите, школите и водачите, а към провеждането на самите изпити ”, коментира Желязков.
Той обясни, че се подготвя софтуер, който ще контролира времето на шофиране и маршрутите. Изпитът ще показва обективната оценка на уменията на водача. „Нашите анализи показват, че в 10% от случаите има нерегламентирани отношения, искаме да пресечем предпоставките за това”, заяви Желязков.