Замърсяването на въздуха е един от новите аргументи на българското правителство пред Брюксел за преразглеждане на пакета „Мобилност”. В искането са се включили още пет страни, а целта е да се предотвратят загубите за транспортния бранш от Източна Европа.

Това обясни в предаването „Лице в лице” министърът на транспорта и съобщенията Росен Желязков.

 „На този етап имаме ключови позиции, от които няма да отстъпим. Това са връщането на камиона, връщането на водача, освен ако с декларация той не заяви къде иска да ползва своята почивка и въпросът с двустранните превози”, уточни ресорният министър.

По думите му български фирми се регистрират в Европа, за да избегнат нововъведените промени. Според него най-застрашени са малките и средни предприятия, които съставят близо 70% от транспортния бранш.

Росен Желязков заяви, че няма криза в БДЖ, въпреки че се продават локомотиви. „До днес имаше 25 отменени влака, от утре се възстановяват 21 от линиите. Имаше известно затруднение заради ремонти”, каза той и добави, че в момента има обявена обществена поръчка за нови локомотиви и вагони.

Транспортният министър подчерта, че България е изразила готовност за изграждане на трети мост над Дунав, но има пречки от румънска страна. По план мостовото съоръжение е планувано край Свищов.

„Предложението за промяна на практическия шофьорски изпит е част от мерките срещу корупционните практики в ИА „Автомобилна администрация”. То не е обърнато към преподавателите, школите и водачите, а към провеждането на самите изпити ”, коментира Желязков.

Той обясни, че се подготвя софтуер, който ще контролира времето на шофиране и маршрутите. Изпитът ще показва обективната оценка на уменията на водача. „Нашите анализи показват, че в 10% от случаите има нерегламентирани отношения, искаме да пресечем предпоставките за това”, заяви Желязков.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement