„Оказва се, че системите не работят, не си говорят добре и не е ясно кои са хората, на които изтичат решенията на ТЕЛК, кои са хората, които трябва да получат помощ“, каза омбудсманът Диана Ковачева относно хаоса с изплащането на инвалидните пенсии

По думите ѝ един от сериозните проблеми е свързан със списъците, по които се изплащат пенсиите.

„Трябва сами да си търсят информация и да разберат дали са включени. Списъците не са докрай актуализирани, не е ясно колко души са вътре, които са правоимащите. Това създава един хаос и много сериозно неудобство за хората. Имаме случаи на припаднали хора в пощите, защото не могат да издържат и шока, когато им казват „не си в списъка и днес няма да получиш никакви пари“. Това е цинично. Тези хора имат нужда от подкрепа“, допълни Ковачева.

По думите ѝ също така хората трябва да бъдат уведомявани, че срокът на решението им на ТЕЛК изтича. 

Тя коментира и темата с водните помощи, която някои хора имат право да получават.

„Както има енергийни помощи, така има и водни помощи за хората, които отговарят на условията в Закона за социалното подпомагане. Имам подозрения, че почти никой не е получил такава помощ, защото това не се знае от хората. От всичките ми жалби за миналата година най-висок процент са жалбите на хората, които се оплакват от лошото качество на водата и имат проблем с плащането на сметките“, каза омбудсманът. 

Вижте целият разговор във видеото.