„Кога са лоши инхаус договорите – когато ГЕРБ ли работи по тях, или когато служебния кабинет на Радев с министър Шишков работи по тях. Ако бяха порочни тези договори, те трябваше да бъдат прекратени“.

Това заяви в предаването „Лице в лице“ Николай Нанков от ГЕРБ, бивш министър на регионалното развитие и благоустройството.

Той добави, че е направено авансово плащане на 29 декември 2022 година на участък от магистралата Русе-Велико Търново без да има строително разрешение и инвестиционен проект.

„Същите, които твърдяха, че това е незаконосъобразна практика, го практикуват“, посочи Нанков.

„През 2019 година кабинетът на Бойко Борисов сключи договор за участъка Ботевград-Мездра. Заложи се като начин на плащане 100% при приемане на обекта – без авансови и междинни плащания, след Акт 15. Да де, но ноември миналата година тези договори са изменени. Това е грубо нарушение на Закона за обществените поръчки. В полза на строителя тези договори се индексират, има междинно плащане и са изплатени над 150 млн. лева. Абсолютно незаконно“, каза бившият министър на регионалното развитие.

На Северната тангента в София има дупки и кръпки, призна Николай Нанков.

„Тук говорим за контрол на поддръжката на пътищата. Трябва да си дадем сметка, че до 2018 година се строеше по норми от съветско време. Ето я наредбата с мой подпис от 2018 година, която имплементира германските норми – по 11,5 тона минимална натовареност, по качествени материали, по-дебел асфалт. През 2011 година се промениха гаранционните срокове, като бяха увеличени“, уточни той.

Николай Нанков, гост в „Лице в лице“
Снимка: Редакторски екип

Според него най-голямата надзорна фирма е била ангажирана с контрола.

„Контролът за претоварването. Товарният трафик не е занижен, а стигнал до критичните нива. Нашите магистрали в активните ленти виждаме, че се нагъва асфалтът като юфка заради тежкото претоварване от голяма част от камионите“, категоричен е Николай Нанков.

Бившият регионален министър обяви, че от първи април България ще остане без пътна поддържка.

„Търговете, които са с 49% по-високи единични цени, стартираха на 15 февруари. В момента се обявиха търгове за 3,6 млрд. лева, но 6 месеца ще има обжалвания“, каза още той.