Нарушения в строителството на Северната скоростна тангента. Това установи проверка на взета проба от настилката, инспектирана от министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков.
Проверката установява разминаване между дебелината на настилката по проект и в действителност. На място бяха взети и допълнителни проби за лабораторно тестване, а резултатите им ще бъдат готови след две седмици.
„По проект трябва да бъде 20 см, учудващо е, защото за другите магистрали е 28 и 30 см., но това което виждате е 14 см. Липсва една трета. Липсва основният пласт, част от пътя. Навсякъде, където проверяваме липсва. Най-вероятно ще трябва да се направи основен ремонт за път правен преди 6-7 г. Най-вероятно има проблеми и с основата. Пътищата не са опасни, но буквално се разпадат на седмата-осмата година“, каза Иван Шишков.
Строителството на Северната скоростна тангента започна в края на 2015 година и приключи през април 2016 г. с дължина на участъка - 16,5 км.
„Ще направим допълнителни сондажи, за да видим каква е основата. Намалява се експлоатационния срок на пътя. Фирмата, направила пътя е „Хидрострой“. Стойността на Северната тангента е 220 млн. на целия обект“, заяви председателят на УС на АПИ инж. Венцислав Ангелов.
Все още от „Хидрострой“ не са коментирали темата. Нередности са констатирани и в проверките на пътната настилка на магистралите „Марица“ и „Хемус“.
„При 28 см. проектна документация беше между 19 и 21 см., може да смятате колко липсват, а на АМ „Марица“ при 30 см. беше между 23 и 24 см. Миналата седмица имахме проверка на пътя Самоков – Ихтиман. Той просто е негоден“, каза министър Шишков.
Изграждането на този път струва 3,5 млн. лева, разплатени от Народното събрание.
Министър Шишков коментира и проверката на улица „Граф Игнатиев“, направена съвместно с Европейската прокуратура. Експертизите показват дефекти в изпълнението.