Няма съществени промени при системата „Бонус-Mалус”, а обвързването й със Закона за движение по пътищата не е правилно. Това коментира Христо Радков от Българското обединение на шофьорите в "Лице в лице".

Оттам готвят и протести, понеже за поставянето в едната или в другата категория основно ще се определя по скоростта.

Ако не съм причинил никакви ПТП-та, но съм заснет да карам 3 пъти с превишена скорост над 20 км в час, това автоматично ме праща в най-високия клас за малус, а „Гражданската” се оскъпява драстично, обясни Радков.

Той заяви, че няма нищо против системата, но че е „глупост” обвързването й със закона.

Плащате си застраховка за щетите, които евентуално бихте причинили, на трети лица, за да може застрахователя да поеме тези щети. Нормално е, ако вие причинявате повече щети, да сте в "малус" категорията, нормално е да сме в "бонус" категорията, нямаме нарушения, коментира той.

По думите му акцентът обаче е именно върху превишаване на скоростта, а не на причиняване на ПТП, например, обясни Радков.

Според него малко нещата са се променили, като това колата да не носи греховете на собствениците си.

Но има и друг казус, ако например ни вземе линейка, а колата остане някъде, тя може да бъде преместена само от вписан като водач на автомобила, каза още Радков.

Вижте целия разговор във видеото.