„В Министерството на здравеопазването има обществена поръчка, която е в частта на Плана за възстановяване и устойчивост. Тя обхваща покупката на шестте чисто нови хеликоптери и изграждане на оперативни бази на територията на България.

В Министерството на транспорта има поръчка, която е обявена от дружеството, чийто изпълнителен директор съм аз и тя е за доставка за един хеликоптер на сух лизинг, тоест наем. Трябва да бъде лицензиран авиационния оператор, за да може да извършва дейност. Този вид въздушен транспорт подлежи на лицензионен режим и има строги изисквания, които трябва да бъдат изпълнени, за да започне самата дейност. Причината, за да бъде пусната е точно това – че България няма медицински хеликоптер. Тя ще приключи на 16 януари и се надяваме този път да има подадени оферти.“

Това обясни пред bTV Георги Гвоздейков, оглавяващ все още дружеството, което трябваше да управлява медицинските хеликоптери.

На въпрос дали е получил предложение да оглави звено, свързано с медицинските хеликоптери, той отговори, че има проекти на Министерството на транспорта и е от три дни е в тясна комуникация с министъра. Крайни решения обаче не са вземани, правят се анализи.

Георги Гвоздейков каза, че не знае дали държавното дружество „Хелимед Сървисис“, ръководещо проекта за медицинска помощ по въздуха, ще бъде закрито.

„Искаме по най-бързия начин да си свършим работата и да осигурим медицински хеликоптер“, каза още той.