Кръстьо Преславски е един българин, който успява да се изкачи в йерархията на европейските институции. Той е заместник-началник на отдел „Наблюдение и анализ на медиите и Евробарометър” в Генерална Дирекция „Комуникации” на Европейската комисия. Експертът поясни в предаването „120 минути”, че работата му е свързана с наблюдение на медиите – как се отразяват действията на ЕК върху медиите в държавите-членки на ЕС и наблюдение на мнението на обществеността.

„ЕС е труден за комуникация, защото тематиката е трудно обяснима на аудиторията. Например, дискусията за следващия европейски бюджет тече с пълна сила, но е много трудно да обясниш на обикновен гражданин какво означава 1000 млрд. евро. Когато започне са се говори с примери – с тези пари ще финансираме намирането на методи за лечение на рак, това е нещо, което всеки разбира”, каза Преславски.

През есента на 2018 г. Евробарометър излязоха с информация, че мнозинството от европейци смятат, че гласът им е от значение. Според българския експерт, влияние е оказал брекзит.

„Данните показват, че доверието в ЕС расте, включително и в България. Доверието в ЕС расте дори и във Великобритания, въпреки брекзит. Данните на Евробарометър показват две много интересни групи от държави. В едната – доверието в националните институции е по-високо от това към европейските, това обикновено са северните и западните страни. В другата, където сме и ние, доверието към европейските институции надскача значително това към националните институции”, посочи експертът.

Той допълни, че фалшивите новини са голям проблем, но те са абсурдни и ако хората се замислят, лесно могат да преценят кое е истина и кое лъжа.

„Медийният свят не е перфектен, никога не е бил, няма и да бъде, но ако всеки от нас е критично мислещ, ще може да разбере кое е добро за него. Има сили в България, в Европа, които не искат ЕС да съществува – да има повече граници, хората да не пътуват и да не учат в чужбина – те имат съответното медийно покритие”, заяви Преславски.

Промяната Европа“ е поредица от журналистически материали, посветени на мястото на България в Европа и предстоящия евровот. Проектът е израз на стремежа на редакцията с най-високо доверие в България да даде на зрителите на bTV пълна и обективна картина за процесите, които определят посоката и качеството на живота на хората и ще се реализира в ефира на новините и актуалните предавания на bTV и bTV Radio, както и в специална секция на btvnovinite.bg: https://btvnovinite.bg/PromyanataEvropa