Бунтът на „Жълтите жилетки” може да бъде пример за това как се създава успешна марка. Това заяви в студиото на „120 минути” кореспондентът на bTV в Париж Десислава Минчева, която проследи напрежението във френската столица от самото начало.

„Всеки е длъжен в колата си да има жълта жилетка, от друга страна – всеки човек от милионер до социално слаб, ако му предложиш да си купи една стока за един лев или за 1,5 лв., ясно е какво ще избере. Всичко започна заради цените на горивата, има ли човек, който иска да даде повече за гориво – няма, значи си „Жълта жилетка” и подкрепяш бунта. Марката е феноменален успех за ПР кампания”, посочи журналистът.

Минчева представи в предаването „120 минути” Аксел Тесандие, жената, която помогна на Еманюел Макрон да стане президент на Франция. След края на кампанията тя се отказва от политиката и се връща в да работи в сферата на комуникациите в уеб пространството.

„Жълтите жилетки”, хората, които се припознават като такива са социално слабите във Франция, често те не са излизали от града или селото, в което живеят. Когато започна това движение, те започнаха да създават социум, те са заедно и се изживяват като правещи революция, независимо кой какво мисли за тях”, посочи журналистът.

Минчева показа какво се случва сега в квартал „Моленбек”, гетото, в което се родиха братята, окървавили Париж – Абдеслан.