Kaufland България представи тенденциите при пазаруване по Коледа и Нова година, като очерта няколко основни наблюдения: потребителите започват подготовката на празниците от все по-рано с всяка изминала година, пазаруват повече, в по-големи количества и по-качествени и премиум стоки, като за коледната трапеза са все по-склонни да експериментират с различни от обичайните и традиционни вкусове.
Разбира се, интересът към българските стоки се запазва, като веригата отчита най-високия дял на продадени артикули, произведени в България, при свежите храни – млечни, колбаси, риба, замразени храни, тестени изделия – близо 64% за периода януари-ноември 2018 г. Следват ги плодовете и зеленчуците с дял от близо 46% за същия период.
Декември – традиционният пик на празничния пазар
Наблюдава се устойчива тенденция с всяка изминала година коледно-новогодишното пазаруване да започва все по-рано, въпреки че традиционно най-горещите дни за пазар остават 23 и 30 декември. Само за декември 2017 г. Kaufland регистрира над 6,3 милиона касови бележки от покупки.
За да подсигури все по-голямата и разнообразна потребителска кошница през този период, веригата обогатява стандартния си асортимент от над 22 000 арткула с допълнителни над 1300 предложения само за празниците, съобразени изцяло с разнообразието от вкусови предпочитания на клиентите.
Ръст на касовия бон
С всяка изминала година потребителите пазаруват повече през празничния период. Търговската верига отчита ръст в средната стойност на покупката преди всичко заради пазара в по-големи количества. Пример за това са продажбите, реализирани само за една седмица, тази преди Коледа, на портокали в кофа, които възлизат на 1,3 млн. кг.
Ръстът се дължи още на тенденцията по празниците потребителите да избират по-висок клас продукти – както хранителни, така и нехранителни. Забелязва се предпочитание към известни марки продукти за трапезата и за подаръци за близките. Собствената марка детски играчки Kidland, която Kaufland представи през ноември 2018 г. например, е основната причина до момента да са продадени три пъти повече играчки в сравнение със същия период миналата година.
Дори когато търсят базови артикули за празничната трапеза, потребителите отново са склонни да избират по-премиум предложения. В същото време остават ценово чувствителни и интересът към промоциите се запазва, особено към отстъпки при по-високия клас продукти.
Богатият асортимент и комплексните решения тип „one stop shop”, които Kaufland предлага, традиционно привличат и нови клиенти по празниците, които искат да експериментират нови и непознати вкусове и търсят по-широк кръг от стоки, извън обичайните, за празниците.
Със специалния коледен кът, който Kaufland тази година обособи в мрежата си от хипермаркети в страната, компанията улеснява потребителя, като събира на едно място коледните предложения за по-бърз и лесен избор.
Свежата витрина на веригата пък ще предлага готови всички традиционни ястия за трапезата на Бъдни вечер. Наблюдава се тенденцията по Коледа и Нова година потребителите да търсят по-бързи и готови кулинарни решения. Това е особено валидно за консервите – кисело зеле, корнишони, туршия, лозов лист и люти чушлета. Времето да ги приготвят сами е все по-малко, затова клиентите залагат все повече на готовите продукти, които могат да купят.
Коледната трапеза – все по-разнообразна
Докато трапезата на Бъдни вечер е строго традиционна, то тази на Коледа става все по-разнообразна. Клиентите все повече избират необичайни и гурме решения, в това число и чуждестранни. Доказателство е все по-засиленият интерес към хамона. Хамонът от луксозната марка на Kaufland Exquisit, който веригата предлага ексклузивно по празниците, бележи троен ръст в продажбите през 2018 г. в сравнение с 2017-а. Ръст в продажбите отчитат още прошутото, антипастите, панетоне и щолен. В последните години нараства значително и продажбата на пуйки. В Kaufland продажбите им в количество към момента са с 22% повече, отколкото през цялата 2017 г.
С оглед именно на тази тенденция и все по-експериментаторския дух на потребителите, Kaufland допълва стандартните си предложения и с още над 100 продукта висок клас за ценители, селектирани от три континента – Европа, Северна и Южна Америка и обобщени в луксозната брошура на веригата, валидна до края на 2018 г. Изкушенията включват висококачествени месни специалитети като уругвайски говежди ростбиф, испански и италиански колбаси, сурово сушена шварцвалска шунка, френски терини – от заек, глиган и патешко месо, пастети и деликатеси от гъши дроб. Изборът сред рибите е обогатен с канадски омар и мариновани белени скариди, червен хайвер и филе от аншоа.
За Kaufland
Кауфланд България ЕООД енд Ко КД е на българския пазар от 2006 г. Веригата има 58 хипермаркета в цялата страна. Обектите са със средна търговска площ от 3200 кв.м. Повече информация можете да откриете на www.kaufland.bg.