Павел Стоименов създава компанията си за зърнопроизводство „Агро-Бел 2001“ ЕООД през 2001 г. Той споделя, че по това време българското земеделие е подценяван сектор, но въпреки това за 20 години фирмата му успява да се наложи на пазара, да усвои най-модерните технологии и да автоматизира максимално процесите по производство. Тя е и една от първите, които започват да използват основно технологията „no-till”, чрез която се спестява голяма част от обработките на почвата и се намалява количеството горива, които се използват на декар, ангажираните хора и машини и др.
Като опитен земеделец и зърнопроизводител, през 2020 г. Павел решава да излезе от зоната си на комфорт и да инвестира в нов амбициозен проект – отглеждане и производство на лук, картофи, чесън и диня. „Виждахме големите пропуски в производството на зеленчуци в България, където 70% от годишното потребление, например на картофи и лук, е внос. В същото време зърнопроизводителите са хора от земеделският сектор, които имат ресурса и познанията да променят тези тенденции. Вярваме, че нашият пример ще послужи като мотивация на все повече колеги да продължат бизнеса си с производство на плодове и зеленчуци, за да развиват земеделието в България“, убеден е Стоименов.
Голямата мечта на Павел и екипа му е да заменят вносната продукция и да върнат родните качествени зеленчуци целогодишно на пазара. От започването си на производство на зеленчуци през 2020 г., те непрекъснато усвояват нови технологии, чрез които с помощта на холандски експерти, успяват да разкрият спецификите при отглеждането на лук, картофи, чесън и диня.
Естествен партньор в постигането на тази цел земеделецът намира в лицето на Kaufland България. В момента около 20% от продукцията на лук на „Агро-Бел 2001“ се реализира именно в мрежата от хипермаркети на най-големия ритейлър у нас, като перспективата е обемите да се повишават. Партньорството им стартира преди близо две години и се радват на чудесни взаимоотношения. Благодарение на съвместната им работа, екипът на Павел Стоименов развива успешно своята дейност, придобива знания и полезен опит.
Kaufland работи успешно с различни производители от цялата страна, за да предлага качествени свежи плодове и зеленчуци в своите хипермаркети.
„Да работим със световно име като Kaufland е мотивиращо. Служи ни като верификация, че това, което правим, е наистина на високото ниво, което целим. Обратната връзка, която получаваме е изключително важна, за да можем бързо да се адаптираме и усъвършенстваме. Зърнопроизводството е много различно от отглеждането на зеленчуци и опитът на Kaufland е добър учител за нас. Искрено се надяваме да продължаваме да разгръщаме съвместната ни работа“, коментира българския производител. И допълва, че едно от безкомпромисните условия, които най-големият ритейлър у нас налага при изкупуването на местната продукция, е производителите да имат международен сертификат за качество на селскостопанското си производство Global GAP.
Над 12-те хил. декара поливни полета, които обработва компанията на Стоименов, са разположени в с. Брест, в Дунавската равнина. В разгара на епидемията от коронавирус, той поема риск и инвестира в складова хладилна база за целогодишно съхранение с капацитет 20 хил. тона зеленчуци, както и в съпътстващо оборудване за производство и пакетаж на зеленчуци.
Производителят допълва още, че в компанията прилагат най-модерните решения и използват автоматизирани технологии за отглеждане, съхранение и доставка на кромид лук. Въпреки сериозната дигитализация и автоматизация, екипът му наброява повече от 200 човека. През настоящия сезон почти са удвоили капацитета си за пакетаж и продължават да инвестират в нова техника. Разкрива, че в активния сезон работният му ден започва по изгрев слънце и приключва късно вечер с последните екипи.