От днес системата, която следи „Гражданската отговорност”, позволява сключването на втора гражданска отговорност за клиентите на ЗК „Олимпик”. От петък те остават без задължителната полица.

Клиентите на кипърската компания имат три дни да подновят задължителната си застраховка, без която нямат право да шофират. В България те са 200 хил. души.

Пред bTV временният ликвидатор Павлос Накузи отхвърли категорично коментарите, че компанията може умишлено да е водена към фалит.

Той обясни, че след като обявяването в несъстоятелност на компанията приключи, българските клиенти ще могат да си поискат връщане на парите за времето, в което застраховките им са били невалидни.

Под въпрос е обаче с колко пари ще разполага тогава вече фалиралото дружество.

Ако искането на  200-те хиляди българи е на обща стойност например 1 милион евро, а активите на компанията са 500 000 евро, всеки от тях ще получи 50 цента за всяко евро което чака. Ще се плати пропорционално.

Очаква се ликвидацията на компанията да приключи през септември и след това вече въпросните жалби могат да се подават.

Оказва се че клиентите на „Олимпик” са основно българи. В Кипър с техни полици са едва около 10 хиляди души.

Ощетените, които чакат да им се платят щети, след вече случили се катастрофи, ще трябва да си ги поискат от кипърския гаранционен фонд, обясниха от Асоциацията на застрахователите у нас.

„Ако си представите фалит на български застраховател, оперирал в Европа, в крайна сметка българският гаранционен фонд е този, който ще плати извън границите на България. Същото е и със ситуацията в Кипър, но с обратен знак. Кипър има ангажимент да поеме тези щети”, каза в предаването „Тази сутрин” Светла Несторова, председател на Асоциацията на българските застрахователи.

От Асоциацията прогнозираха и възможно двойно увеличение на полицата.

Според тях сред причините за срива на „Олимпик” може да се окаже и цената на „Гражданска отговорност”.