Представителите на малки бензиностанции остават в стачна готовност. Те ще изчакат парламентът да гласува окончателно, отлагането с половин година на влизането в сила на новия Закон за горивата.  

По-малките търговци и доставчици на горива остават с жълти жилетки. 

На една от малките бензиностанции дневно правят по 10-12 хиляди лева оборот. Казват, че през касовите апарати на големите минават в пъти повече пари. Затова и настояванията финансовите изисквания да са на база оборот.

„Тук работят 11 души. Ако всички ние останем на улицата, кой ще ни храни семействата”, пита управителят на бензиностанцията Таня Георгиева.   

Новият закон трябваше да влезе в сила в края на януари. Управляващите го спряха, за да бъдат изчистени проблемните текстове. Миналата седмица пред комисията за борба със сивата икономика обаче се чуха искания законът да заработи такъв какъвто е.

„Има стотици малки фирми, които са си изпълнили изискванията, внесли са си банкови гаранции. Как сега на тях ще им кажем: Ние отменяме закона и това сте го направили ей така. Те ще съдят държавата”, заяви тогава Валентин Златев, председател на БПГА.

Собствениците на малки бензиностанции настояват за ясни сметки на контрабандата.

„Държавата прибира между 1 и 1,10 лв. от всеки литър гориво. Този 1 милиард ще рече, че всеки ден се краде по 3 милиона лева акциз и ДДС. Като го разделим на 1,10 лв., това са 3 милиона литра на ден”, изчислява Димитър Хаджидимитров, собственик на малка бензиностанция.

Дребните търговци на горива са категорични, че всеки литър бензин се отчита в НАП в реално време и няма как милионите загуби за хазната да преминават през техните колонки.

От бранша настояват да бъдат включени в работната група, която ще пише новия Закон за горивата, а в същото време искат вносителят на спорните промени Емил Димитров – Ревизоро („Обединени патриоти”) да поеме политическата отговорност за предизвикалите недоволство текстове.

Собствениците посочиха, че в сегашния си вид законът няма как да постигне обявените си цели за борба със сивия сектор, а защитниците му използват неверни данни, от които излиза, че половината продавано гориво в България е през сивия сектор.