Майк Рокенфелер е големият победител през този сезон в Германския пистов шампионат за туристически автомобили – DTM. След седем години в сериите пилотът на Ауди триумфира за първи път в генералното класиране.

30-годишният Рокенфелер си осигури шампионската титла кръг преди края на сезона и можеше да си позволи да завърши на 16-то място в последната надпревара на пистата ''Хокенхайм''. Рокенфелер демонстрира завидно постоянство през целия тур, като с изключение на последния кръг винаги намираше място сред най-добрите осем състезатели.

Роки завърши годината с две победи - във Великобритания във втория кръг и в Русия в шестия. Така събра общо 142 точки и изпревари втория Аугусто Фарфус с БМВ с 26 т. Бразилецът регистрира три успеха, но и в три състезания не намери място сред топ 10.  За Фарфуст това беше втори сезон в DTM и също най-добро класиране в кариерата, след като преди година беше седми.

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Миналогодишният шампион и съотборник на Фарфус в БМВ Бруно Шпенглер се нареди трети в крайното класиране и това донесе на марката от Мюнхен триумфа при производителите.

Последният 10-ти кръг беше спечелен от Тимо Глок - БМВ. Бившият пилот от Формула 1 беше най-бърз на ''Хокенхай'' пред погледа на Люис Хамилтън. Така в дебютния си сезон в DTM Глок събра общо 40 т, което му отреди 9-то място в класирането.

БМВ има четири коли в топ 10 за сезона, а Ауди и Мерцедес са с по три. През тази година в шампионата участваха 22 пилоти от 10 държави. Всички от тях поне по веднъж попаднаха в зоната на точките. 

Извън резултатите и класирането, годината ще се запомни с въвеждането на системата ''DRS", която позволи изпреварванията да станат повече и значително повиши интригата във всяко едно състезание.

През 2014 година календарът на DTM ще се състои отново от 10 кръга. Шест от тях ще бъдат в Германия. Керванът на пилотите ще посети Унгария и Китай, за сметка на състезанията в Холандия и Великобритания. Стартовете в Русия и Австрия остават в календара. Трасето ''Хокенхайм'' отново ще бъде домакин на първата и последната надпревара.