Две предприемчиви бивши служителки на "Майкрософт" са създали алгоритъм, който помага на жените да изберат най-подходящия сутиен.
Артхи Рамамурти и Мишел Лам са отворили и интернет магазин за сутиени, "True and Co.", в който клиентките ще могат да правят избора си на базата на алгоритъма, без да им се налага да стоят полуголи пред непознати продавачки.
"Купуването на сутиен причинява големи неудобства на жените. Никак не е приятно да изпробваш 20 сутиена, за да избереш един. Това ме накара да си задам въпроса не може ли да се направи нещо за улеснение на дамите", споделя Мишел Лам.
Плод на сътрудничеството между Лам и Артхи Рамамурти е алгоритъм, който се изготвя на базата на 2-минутен онлайн въпросник. Дамите трябва да отговарят на различни въпроси, като например каква е формата на бюста им и какви неудобства изпитват със сегашните си сутиени.
На базата на отговорите им алгоритъмът предлага страница с препоръки и позволява на клиентките да изберат три "тестови" сутиена. Експертите от онлайн магазина предлагат още два "загадъчни" сутиена. Тези пет сутиена се изпращат безплатно на дамите, за да ги изпробват у дома и да решат дали най-подходящият е сред тях.
Алгоритъмът освен това се "учи" от приетите и отхвърлени от дамите предложения, и всеки следващ път им предлага още по-точен подбор. Всички артикули в интернет магазина за сутиени, дори марковите, са на цена от 45 долара.