Новият MINI Clubman предлага множество иновации в примиум сегмента при компактните коли плюс типичните за бранда харизма и индивидуалност.

Автомобилът е пораснал дори в сравнение с новия MINI с 5 врати. MINI Clubman е с 27 см по-дълъг и с 9 см по-широк от предшественика си, а междуосието е увеличено с 10 см, което е триумфална новина за пътуващите на задните седалки. Зад петте пълноразмерни места има багажник от 360 литра, но при сгъване на задните облегалки (40:20:40) обемът достига 1250 л.

Моделът се предлага с два нови цвята металик: Melting Silver и Pure Burgundy (на снимките). Покривът и страничните огледала са в контрастни на основния цвят бяло, черно или сребристо и оформят елегантния външен вид на колата. Много дискретен чар има и в червения светодиод, вграден в антената на покрива, показващ дали алармата е включена. Алуминиевите джанти са 16 или 17-цолови, с опция до 19.

Отвътре MINI Clubman също е като „нов”. Интериорът е напълно пренаписан, а шофьорът веднага ще забележи инфотейнмънт системата, навигацията и електрическата ръчна спирачка. Всъщност с представянето на модела компанията обновява интериора и на тази модификация с новата система, представена още през миналата година с появата на третото поколение на MINI хечбек. Сега остава да дочакаме само появата на новия Countryman, за да бъде завършен този процес.

Колата се предлага с шест двигателя с MINITwinPower Turbo технологията, чийто среден разход е от 3,8 до 6,2 л/100 км, а комбинираните въглеродни емисии са от 99 до 144 г/км.

Премиера прави 4-цилиндровият дизелов (150 или 190 к.с.), а останалите двигатели са 3-цилиндров дизелов (116 к.с.), 3-цилиндров бензинов (102 или 136 к.с.) (в модификкациите One и Cooper) и 4-цилиндровият бензинов (192 к.с.) (запазен за спортния Cooper S).

Предните колела се задвижват чрез 6-степенна скоростна кутия, като опционалната 8-степенна Steptronic кутия се предлага за първи път в MINI моделите – досега автоматичните скорости на MINI бяха само шест.

Окачването е сред най-добрите в сегмента и гарантира изключителен баланс между динамика и комфорт, а предният мост е изцяло нова разработка. Опционално могат да се избират три режима на шофиране – MID, SPORT и GREEN, посредством електронен превключвател, разположен като пръстен около скоростния лост.

Стабилизиращите системи стандартно са Dynamic Traction Control (DTC) и Electronic Differential Lock Control (EDLC), а асистиращите: MINI Head-Up-Display, Parking Assistant, камера отзад, круиз контрол и предупреждение за пешеходци и опасност от катастрафи, автоматично изключване на дългите светлини и разпознаване на пътни знаци.