Френският рекламен регулатор настоя модна къща „Ив Сен Лоран“ да изтегли колкото е възможно по-бързо афиши от новата си рекламна кампания, за които бе преценено, че унижават жените, предаде АФП.
Разпространените послания не съответстват на етичните правила, що се отнася до представянето на човешкото тяло, поясниха от инстанцията.
Тя поиска „Ив Сен Лоран“ да направи всичко възможно, за да може разпространението на изображенията да бъде преустановено, както и те да бъдат изтеглени или сменени.
Полемиката беше предизвикана от два афиша. Единият показва млада жена на обувки с високи токчета, върху които е обула ролери и се е навела над бар стол, като позата ѝ е предизвикателна.
'Misogynistic' Yves Saint Laurent ads shock Parisians ahead of #InternationalWomensDay @YSL https://t.co/Gx5na6O75i pic.twitter.com/hMzC0hR1EJ
— Ad Age (@adage) March 8, 2017
Вторият показва отново жена с токчета и кънки, с мрежест чорапогащник и се е разкрачила.
Рекламният регулатор е получил на сайта си 120 оплаквания от афишите.
Модната къща все още не е направила коментар.