Природозащитната организация "Грийнпийс" класира 15-те големи модни къщи за ефекта им върху околната среда, като отличи ангажираността на италианската марка "Валентино" за нейното опазване.
"Валентино" получи "зелени точки" в три категории продукти – кожи, опаковки и тъкани, благодарение на ангажираността на марката към "закупуване на суровини с нулево обезлесяване и политика за нулеви отпадъци в текстилното производство".
След "Валентино" се нареждат "Армани", "Диор", "Вюитон", "Гучи", които също са взели мерки за "нулево обезлесяване" в производството на кожи и опаковки. Тези четири марки обаче получиха критики от организацията, че още не са се ангажирали в "мода без токсични субстанции".
Същия упрек получиха и "Ерменеджилдо Дзеня" и "Версаче", които не пазят достатъчно горите и се задоволяват с това "да могат да проследят покупките на кожи".
На дъното на класацията са седем големи марки. "Роберто Кавали" получи три "червени точки", защото от марката не са дали ясни отговори в изпратения им въпросник и не са направили нищо насърчаващо.
"Алберта Ферети", "Шанел", "Долче и Габана", "Ермес", "Прада" и Трусарди" получиха по три "черни точки", защото въобще не са си дали труда да отговорят на въпросника. Това отношение показва, според "Грийнпийс", че те не желаят "да започнат диалог" и да отговорят на желанието на потребителите".