Марк Зукърбърг се включи в най-новото онлайн предизвикателство, което набира все повече популярност. Кампанията е наречена „Кофа с ледена вода” и цели да насочи общественото внимание към неврологичните заболявания и по специално Амиотрофичната латерална склероза, известна още и като болестта на Лу Геринг.

Участниците в предизвикателството трябва да излеят кофа със студена вода върху себе си и да дарят малка сума пари за определена от тях благотворителна кауза. Ако обаче откажат да го направят, следва глоба, която ги задължава да заплатят по-голяма сума.

След това те трябва да номинират други трима, които да поемат щафетата в следващите 24 часа.

Собственикът на Фейсбук, Марк Зукърбърг беше предизвикан от губернатора на Ню Джърси Крис Кристи. От своя страна пък Зукърбург номинира основателя на Майкрософт Бил Гейтс, главния изпълнителен директор на Фейсбук Шерил Сандбърг и създателя на Нетфликс Рийд Хастлингс.

Зукърбърг публикува клип в профила си в социалната мрежа Фейсбук, в който излива кофата с ледена вода върху себе си. Видеото се радва да голяма популярност и само за един ден беше споделено близо 300 хиляди пъти.

 

Досега нестандартната кампания е събрала над 4 милиона долара, но в същото време е критикувана, че отвлича вниманието от смисъла, който стои зад нея, а именно даренията.

Всеки ден все повече знаменитости се присъединяват към каузата. Сред тях са водещите Джими Фалън и Марта Стюрт, певците Джъстин Тимбърлейк и Адам Ливайн и дори американският президент Барак Обама. Държавният глава, обаче каза "не" на кофата с ледена вода и предпочете да дари пари.