Моделите, чиито мерки се доближават до тези на обикновените жени, повишават продажбите на дрехи и аксесоари, показва проучване от „Юропиън джърнъл ъф маркетинг”.
Макар по традиция манекенките да са изключително слаби, наскоро наложените в редица страни по света забрани на прекалено кльощавите модели може би ще помогнат в бизнеса на модните компании.
Британските учени са извършили серия проучвания върху жени между 18 и 25 години. Те са им дали модни снимки, предназначени за маркетингова кампания. На част от тях моделът е бил в размер 0, а на друга – със среден размер, сходен до мерките на изследваните жени. Оказало се, че когато става въпрос за модни компании, чиито имена не са чували, дамите предпочитат рекламите, в които манекенките са с нормално тегло.
Що се отнася до известните марки, разлика в мненията не е имало. Самочувствието на жените обаче също се е отразило на мнението им – дамите с по-ниска самооценка определено предпочитали продуктите, рекламирани от жени, чиито тела приличат на техните.