Въпреки настъпването на втората вълна на коронавируса в някои държави по света, „Епъл“ реши да разведри емоджито си, наречено „лице с медицинска маска“. То вече е с розови бузки и присвити очи, подсказващи, че под предпазната маска се крие усмивка, вместо „изморения“ поглед, който напомняше болестно състояние.

„Новото нормално“, наложено от пандемията на коронавируса по света, включва носенето на предпазни маски, независимо дали имаме симптоми на заразата, или не. Затова и към здравните власти, които се опитват да направят предпазните мерки по-приемливи, се присъединява американският технологичен гигант.

Усмихнатото личице ще създаде усещането, че не е задължително носенето на маска да означава, че сме болни или тъжни, според анализатори, цитирани от „Дъ Върдж“.  

Промененият емотикон ще бъде достъпен за потребителите на „Епъл“ с предстоящата бета версия на операционната система iOS 14.2, която се очаква през октомври.

Позволена ли е положителна емоция през 2020 г.

Името на емотикона „лице с медицинска маска“ не предполага жълтото личице да изразява определена емоция.

Ако промяната се задържи след пробния период на бета версията, тогава тя ще е достъпна за тези, които използват iOS 14.2, но не и за потребителите на по-стари версии на операционната система на „Епъл“ или други платформи като „Андроид“.

Това ще промени начина, по който се изразяваме, дори и чрез езика на емоджитата. За да разбере събеседникът ни с кой софтуер работим и какво виждаме ние в банката си с емотикони, ще е необходим ясен контекст, според специализирания сайт Emojipedia.

COVID-19 сред емоджитата

В началото на пандемията от COVID-19 през март от Emojipedia провеждат проучване в „Туитър“, търсейки с кое емоджи потребителите асоциират новия вирус. Те анализират над 200 000 публикации в социалната мрежа на няколко езика.

Емотиконката с медицинската маска се оказва на трето място. Тя се нарежда след „лице със сълзи от радост“ и „търкаляне по пода от смях“. Първите две емоджита са изненадващи лидери в класацията в условията на глобална пандемия, но те по традиция са сред най-популярните в „Туитър“, според предходни изследвания (а вероятно имат общо и с първоначалното скептично отношение към пандемията - б.р.).

Тенденциите се променят с развитието на пандемията. Символите на сапуна, спринцовката и „лице с термометър“ се използват с различна честота от март насам. Ако искаме, обаче, да дадем ясен знак, че говорим за теми, свързани с COVID-19, от Emojipedia съветват да използваме най-разпознаваемите в социалните мрежи „лице с маска“ и „микроб“.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement