Социалната мрежа „Туитър“ вече няма да предлага реклами на политическа тематика. Решението обхваща потребителите по цял свят.
Забраната на политически реклами беше обявена от шефа на „Туитър“ Джак Дорси.
„Вярваме, че разпространението на политически съобщения трябва да бъде завоювано, а не купено“, поясни той. По думите му решението по никакъв начин няма да повлияе върху свободното изразяване онлайн, а по-скоро ще предпази хората от злоупотреби.
We’ve made the decision to stop all political advertising on Twitter globally. We believe political message reach should be earned, not bought. Why? A few reasons…
— jack (@jack) October 30, 2019
„Политическите кампании достигат до хората когато те решат да последват даден профил или да споделят туит. Ако плащаш за това, ти отнемаш решението на всеки потребител. Вярваме, че подобни решения не трябва да бъдат компрометирани от пари“, допълва Дорси в своя личен „Туитър“ профил.
Това решение е първото по рода си за световна социална мрежа.
В последните месеци дебатът около политическите кампании онлайн и тяхната истинност се засили, след като шефът на „Фейсбук“ Марк Зукърбърг заяви, че политически реклами няма да бъдат фактологично проверявани. Много потребители, а и американски конгресмени, изразиха загриженост, че това отваря вратата за сериозни злоупотреби и лъже.
Миналата седмица на изслушване пред американския конгрес Зукърбърг заяви, че политиците трябва да имат правото да се изразяват свободно във „Фейсбук“.
Появиха се яростни критики и призиви „Фейсбук“ също да забрани всички политически реклами.