Повече от 90 компании оттеглиха рекламите си от социалната мрежа Фейсбук. Така те се изправиха срещу разпространението на расизъм по време на протестите в САЩ.
Предприетите действия са критика към недостатъчните мерки на социалната мрежа в борбата срещу езика на омразата и подвеждащата информация, които са належащ проблем и в контекста на предстоящите президентски избори.
Сред по-големите компании, които участват в кампанията #StopHateforProfit (да спрем омразата в замяна на печалба) са Юнилевър и американската телекомуникационна компания Върайзън.
В петък и Кока-Кола се присъедини, като тя няма да рекламира продуктите си в социалната мрежа поне 30 дни. Главният изпълнителен директор на концерна призова за отговорност и прозрачност в социалните мрежи.
В резултат на кампанията, акциите на социалната мрежа затвориха 8,3% надолу. Спадът в стойността на активите на собственика на Фейсбук – Марк Зукърбърг, доведе и до това той да бъде изместен от трето на четвърто място в групата на милиардерите.
Инстаграм, друга социална платформа от групата на Фейсбук, и Туитър също са бойкотирани от основни рекламодатели.