Потребителите, които четат новини само в социалните мрежи са по-малко информирани, сочи ново медийно проучване. Също така е по-малко вероятно те да следят и разбират информациите за избори или за коронавируса.
Учените са анализирали данни за Съединените щати от седемте най-използвани канала за новини – социални мрежи, новинарски уебсайтове и приложения, местни медии, кабелни и ТВ оператори, радио и печат. Те установяват, че един на всеки пет американци или 18% използват социалните мрежи за достигане на политически новини. Тези хора обикновено са по-млади и е по-малко вероятно да са представители на бялата раса.
Едва 8% от тези потребители следят новините за предстоящите президентски избори в САЩ „отблизо“, а една четвърт следят новините за пандемията по-задълбочено. Тези данни са значително по-ниски от всички останали групи, но се доближават до тези на хората, информиращи се от телевизията.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Американците, които се информират само от социалните мрежи не само, че не са ангажирани с новинарския поток, а са и далеч по-малко информирани за настоящите събития. Около половината от тях са заявили, че разбират „много добре“ и „сравнително добре“ новините за предстоящите избори в сравнение със 78% от респондентите, които черпят информация от телевизията.
На участниците в проучването са зададени и въпроси на политически теми, като около 43% са отговорили правилно. Макар малко от тези, които се информират онлайн да са избрали грешни отговори, 39% заявяват, че не са сигурни.
Потребителите на новини в социалните мрежи е по-вероятно да се сблъскат с неверни твърдения за пандемията и предстоящите избори в Щатите. По-притеснителното е, че учените установяват, че именно тези потребители е по-вероятно да повярват на неверни твърдения.