През късното лято на 2014 г. никой от нас не можеше да отвори социалните си мрежи без да види поне едно видео, на което приятел или известна личност се залива с кофа ледена вода.

Предизвикателството с ледената кофа беше започнато с цел дарение на средства за проучването и лечението на атрофичната латерална склероза. Заболяването, познато още като болестта на Лу Гериг, е прогресивно неврологично състояние, при което се увреждат нервните клетки в мозъка и гръбнака. Това води до загуба на двигателни функции и в крайна сметка на смърт.

Оказва се, че безобидното предизвикателство е успяло да събере над 115 милиона долара, а с тях е финансирано проучването на ново и много обещаващо лекарство за състоянието.

Снимка: Редакторски екип

Заливането с ледени кофи става толкова популярно, че редица знаменитости, сред които Бил Гейтс и Жабокът Кърмит се включват. Накрая на видеото всеки участник предизвиква свои приятели и ако те се включват, първият дарява пари на Асоциацията за проучване на атрофичната латерална склероза.

През последните години започна да става ясно точно колко пари  е събрало интернет предизвикателството. През 2019 г. асоциацията отчита, че приходите им са се увеличили с 20% повече от очакваното. От всички събрани пари, 2,2 млн. долара са използвани за разработка на ново лекарство, което е одобрено от Федералната лекарствена агенция на Съединените щати. Очаква се то значително да подобри живота на болните, тъй като значително забавя ефектите на болестта.

„Това е огромна победа за всички. Лекарството определено не е лек, но дава много надежда на хората, които са болни. Това показва силата на социалните мрежи и как можем да ги използваме за добро“, казва президентът на Асоциацията Каланет Балас.