Видео разговорите замениха училището, университета и офиса за много хора след началото на пандемията от COVID-19. Затова и „Майкрософт“ продължава да адаптира популярната си платформа за видео комуникация „Тиймс“ към промените в начина, по който общуваме.
Така срещите, които провеждаме дистанционно от домашния си офис, вече се случват в най-разнообразни виртуални пространства. Целта – да се щади психическото здраве на работещите, принудени да живеят в „новото нормално“.
Режим „Заедно“
Кафене, конферентна зала или аудитория могат да бъдат фон за среща с новите подобрения към режима „Заедно“ в „Тиймс“. Освен това, по време на презентации, хората ще могат да поставят видео прозорчето си пред самите слайдове, все едно са в зала с проектор.
Седнали един до друг по време на видео разговора, може да помахате на някого, да го потупате по рамото или да му дадете „пет“, без да се нарушите нито една от противоепидемичните мерки. Освен забавните възможности на новата виртуална среда, тя подобрява и концентрацията и възприятието на информация, като изолира фона зад всеки участник, посочват експертите от „Майкрософт“.
Софтуерният гигант използва изкуствен интелект, за да създаде аватар с лицето и раменете на участника в срещата. След това малката фигурка се поставя във виртуалното пространство сред останалите колеги и съученици.
За да бъде максимално реалистичен новият ъпдейт, софтуерът калибрира и центрира хората, за да паснат в местата си в залата, независимо колко далеч седят от камерата вкъщи.
Виртуално задръстване
Освен от промяната в облика на работната среда, и други навици на работещи и ученици бяха повлияни от мерките срещу коронавируса.
Задръстването или претъпканият градски транспорт на път към и от работа разграничаваха работния ден от свободното ни време. След началото на хоум офиса и дистанционното обучение, обаче, тази граница е размита и това води до преумора, коментират психолози, цитирани от „Блумбърг“.
Затова и нова опция в „Майкрософт Тиймс“ ще играе ролята на виртуално „задръстване“. Платформата ще изпраща напомняне за края на работния ден и ще предлага преходни занимания като медитация с партньорски онлайн платформи или планиране на задачите за следващия ден.
Щастието да разговаряш с непознати
В началото на пандемията фокусът на планирането на работата и обучението от вкъщи беше дали са налични необходимите технологии като компютър, камера, микрофон и добра интернет връзка. С продължаването на пандемията на коронавируса след лятната ваканция, обаче, той се измества към емоционалното и психическото здраве на хората.
С мерките за ограничаване на разпространението на COVID-19 като спазване на дистанция и оставането вкъщи отпаднаха множество възможности за създаване на „слаби връзки“. Става дума за кратките и неангажиращи разговори и отношения с колегите до автомата за вода или на опашката за кафе и обяд.
„Подобни срещи са изключително важни за нашето благосъстояние, защото те ни дават възможността да си отдъхнем, да споделим идеи и неща, които смятаме за важни“, коментира социологът Марио Луи Смол от Харвардския университет.
Без случайните срещи и с по-дългите видео разговори, наложени от по-трудната координация, щастието и разнообразието, което разговорът с непознат носи намалява и увеличава шанса за преумора на работното място.
Цената на преумората за работодателя
Освен за работещите, новите промени в платформите за конферентни разговори са в полза и на работодателите. Според Световната здравна организация преумората на работното място се характеризира с изтощение, усещане за дистанцираност и неудовлетвореност от професията и намалена продуктивност.
Тези симптоми са с висока цена за работодателите, според проучвания на Харвардския университет. Заради тях се плащат по-високи здравни разходи, отпуски и пълната заплата в замяна на ниска продуктивност.
Освен това, работниците, които изпитват преумора на работното място, са между 20% и 50% по-склонни да напуснат. Търсенето на подходящ заместник може да бъде скъпа и трудна задача за бизнеса.