Ния Коцева е съосновател и управител на първата инфлуенсър агенция в България. В „Преди обед“ тя коментира явлението хейтуочинг – да гледаш видеа и хора, които не харесваш.
„Всички го правим. Гледаме нещо или някого, за да видим колко е зле. Явлението хейтуочинг тръгва от филма „Змии в самолета“ (Snakes on a Plane, 2006), който е емблематичен с ниското си качество. В България най-светъл пример е Джорджано. Той има малко последователи в социалните мрежи, но неговият клип „Отиваме на купон“ има 1,5 млн. гледания“, обясни Коцева.
Оперната певица Мила Михова, която е седмичен коментатор в предаването, допълни, че следва Джорджано в социалните мрежи, „защото той изобщо не знае за какво става въпрос, какво се случва. Това е сеир! Затова гледаме и риалити програми.“
Според психолозите при хейтуотчинг се вдигат нивата на ендорфин и адреналин. Изпитваме удоволствие, че някой е зле и се излага, а ние сме по-добре от него.
„Социалните мрежи ни накараха да се чувстваме специалисти по всичко. Някои от хората, излагащи се в мрежата, имат партньорства с брандове и се опитват да печелят пари от своята популярност. Чудя се например дали Мис Тигрова е зъл гений, който отлично знае как да привлече вниманието, или налучква случайно интересите на аудиторията. Не знаем дали печели от своите видеа“, коментира Ния Коцева.
Целия разговор можете да видите в LadyZone.bg