Изкуствен интелект, разработен от компанията „ДийпМайнд“, се изкачи в челните позиции на изключително трудната стратегическа игра „Старкрафт II“. Постижението беше съобщено в нов брой на списание „Нейчър“.
„ДийпМайнд“, която е част от портфолиото на „Гугъл“, и друг път е правила демонстрации колко напреднал е изкуственият интелект „АлфаСтар“. Преди време той отново победи професионални играчи на „Старкрафт II“.
Тази игра е изключително сложна и изисква от участниците да взимат стотици стратегически решения във всеки един момент, за да могат да победят.
Новото постижение, обаче, е различно. „АлфаСтар“ не само е победил професионалните играчи, но е достигнал ранг „Грандмастър“ – една от най-високите титли в играта.
„Старкрафт“ предоставя много възможности и проблеми, които се съпоставят с реалния свят. Новото постижение на „АлфаСтар“ е изключително вълнуващо, защото то ни позволява да изследваме изкуствения интелект и да се научим как да го направим по-добър“, коментираха от „ДийпМайнд“.
Какво представлява „Старкрафт“ и защо е толкова сложна?
В игра с двама души, всеки от тях започва с избирането на извънземна раса, с която да играе. Има три варианта – Зерг, Протос и Теран, като всяка от тях има свои плюсове и минуси.
Всеки играч започва с ограничен брой ресурси и в хода на играта трябва да събира още, за да строи сгради и различни технологии.
Играчите виждат само малка част от картата по време на игра, като новите места се разкриват постепенно. Това означава, че един играч не знае какво прави неговия опонент докато не разкрие тази част от картата, която той използва.
Всичко това се случва в реално време с реални хора, които взимат решения.
Във всеки един момент в една „Старкрафт“ игра има приблизително 100 трилиона възможни хода. Стотиците избори, които трябва да направи всеки играч, водят до победа.
Подходът на „АлфаСтар“
Екипът от „ДийпМайнд“ разполага с огромна база данни на предишни играчи на „Старкрафт“, която им е предоставена от компанията-производител „Близард“.
Изкуственият интелект провел „сухи тренировки“ с всяка една от трите компютърни раси, копирайки действията на най-добрите играчи от базата данни. „ДийпМайнд“ създал и „уличаващи“ играчи – агенти, чиято работа била да открива недостатъците в стратегиите на опонентите си. След това изкуственият интелект разработил допълнителна стратегия, която да „заобикаля“ тези недостатъци и да направи собствения си отбор по-силен.
Всичко това се е случило в рамките на 44 дни. Тъй като процесите на „ДийпМайнд“ са с невъобразима скорост, това се равнява на 200 години човешка игра.
Всяка отделна раса, вече разработена от изкуствения интелект, била „пусната“ в игра с реални хора.
За всяка раса „АлфаСтар“ достига ранг „Грандмастър“ – титла, давана на най-добрите играчи.
Въпреки това от „ДийпМайнд“ отбелязват, че в света все още има около 50 до 100 души, които са по-добри от „АлфаСтар“ на „Старкрафт II”.