AI аудио компанията ElevenLabs обяви партньорства с актьорите Матю Макконъхи и Майкъл Кейн, с което получава право да създаде дигитални копия на техните гласове, пишат световните агенции. Новината беше съобщена по време на първия ElevenLabs Summit в Сан Франциско.

Това се случва в момент, когато Холивуд е разтърсен от скандали за незаконно клониране на гласове чрез изкуствен интелект.

На форума компанията представи и своята нова платформа Iconic Marketplace, която позволява на бизнеса да лицензира гласове на над 25 известни личности, повечето от които вече покойни, включително Мая Анджелоу, Джон Уейн, Джуди Гарланд и Алън Тюринг.

92-годишният Майкъл Кейн е централна фигура в проекта и подчерта, че технологията може да бъде използвана с почит и отговорност: „С ElevenLabs можем да съхраним и споделим гласове – не само моя, а на всеки. Тази технология не заменя човечността, тя я празнува“, каза актьорът.

Матю Макконъхи, който е и инвеститор в компанията, ще използва клонирания си глас, за да направи испанска версия на своя подкаст „Lyrics of Livin’“. Компанията е оценена на 6,6 милиарда долара към септември 2025 г. „Още от първия ни разговор бях впечатлен от това как екипът превръща технологичната магия в реални инструменти за създатели и разказвачи,“ заяви актьорът.

Надпреварата за гласове

Партньорствата идват на фона на растящо напрежение в Холивуд заради неоторизираното използване на гласове. В същия ден актьорът Морган Фрийман заяви пред The Guardian, че адвокатите му „са много, много заети“ да преследват незаконни AI копия на гласа му.

„Не искам да ме имитират фалшиво. Това е моята работа и ако го правят без мен – крадат ми труда,“ каза носителят на „Оскар“.

Според проучване по темата почти 15% от професионалистите в бранша вече са загубили работа заради синтетични гласове. Президентът на организацията Тим Фридландър коментира, че гласовите актьори са „като канарчетата в мината“ – първите, които усещат опасността от ИИ за целия развлекателен сектор.

Главният изпълнителен директор на ElevenLabs Мати Станишевски заяви, че компанията се гордее, че „демократизира творческия процес и насърчава отговорни иновации.“ Цените за лицензиране на гласове на знаменитости не се обявяват публично – клиентите трябва да изпратят конкретно запитване за всеки проект.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK