Новото божоле от реколта 2012 излиза днес на пазара и ще зарадва милионите любители на виното във Франция и по света.

Лансирането на култовото червено вино има 60-годишна традиция зад гърба си и е известно с пищните си планетарни маркетингови кампании. Празникът на младото вино настъпва в третия четвъртък на ноември и то ще бъде приветствано в 120 страни.

Заради часовите разлики първи от новата реколта отпиха не френските познавачи, а жителите на Япония. Именно Страната на изгряващото слънце се явява един от водещите вносители на марката. Миналата година тук бяха доставени почти 8 милиона бутилки от младото вино. След японците най-големи консуматори са американците с 2,4 милиона бутилки, следвани от германците с 1,3 милиона бутилки.

Но едва ли някой може да надмине по любов към божолето жителите на главния производствен център на напитката – Божьо, неговата историческа столица. Те започнаха празниците с концерти и фойерверки още в сряда вечерта.

Колкото и да е парадоксално, именно младото вино е локомотивът на френския винен експорт, а не отлежалите и много по-качествени брендове. Всяка година от него се пласират между 15 и 17 милиона бутилки.

Новото божоле се произвежда от грозде от сорта гаме. Френски декрет от 1951 г. разреши на производителите да пласират на пазара вина от същата година най-рано през месец декември. Но хората, които произвеждаха новото божоле, успяха да договорят по-ранна дата и тя бе изтеглена в средата на ноември.

Виното се пуска в продажба веднага след като е спрял процесът на ферментация. То е леко и ярко и често има плодов привкус на вишни, малини, а понякога и на банан. За мезе с него се сервират месо, колбаси или сирена.