Заради замъглени очила при носене на предпазната маска и уморени очи след продължителни онлайн срещи в условията на хоум офиса, в САЩ се наблюдава бум на лазерните операции за корекция на зрението. Така пандемията на коронавируса успя да възроди медицинските процедури след спада в популярността им през изминалото десетилетие.

Ограниченията в пътуванията и други развлечения също са спомогнали за ръста в корекциите, според анализатори, цитирани от „Блумбърг“. Оставането вкъщи е намалило разходите и е допринесло за личните спестявания. В комбинация с акцента, поставян върху здравето заради кризата, причинена от COVID-19, е повлияло на решението как да бъдат похарчени спестяванията.

Работата от вкъщи също поощрява хората да се подложат на операция според здравни стратези от консултантската компания „Джефрис“, защото дава възможност на пациентите да се възстановят у дома. Корекциите с помощта на лазер успяват значително да подобрят зрението с минимален постоперативен период.

В повечето случаи пациентът може да се подложи на операцията без специална подготовка и само след консултация с офталмолог, според специалисти в областта. Разликата може да бъде усетена до часове след дрямка, която да позволи на очите да си починат и да се възстановят. Завръщането към ежедневните занимания може да се случи на следващия ден.

Първата одобрена система за лазерни операции на очите е през 1998 г. В следващото десетилетие процедурите стават изключително популярни, но финансовата криза от 2008-2009 г. забавя техния възход. Рецесията оставя пациентите с редуциран достъпен доход, а началната цена на процедурите е от около $4500.

Прогнозите са индустрията да достигне стойност на продажбите от над $4 млрд. до 2027 г., което е два пъти повече от общата им стойност през 2018 г. Данните са на консултантската фирма „Кохирънт маркет инсайт“.

Други видове козметични операции също са имали възход по време на пандемията сред американците, чиито финанси не са били сериозно засегнати от икономическата страна на коронакризата.

Времето прекарано пред камерата по време на работни срещи е довело до засилено вглеждане във външния ни вид и откриване на недостатъци, според психолози. Това от своя страна е довело до повече козметични интервенции като лифтинг на лицето и поставяне на импланти.