Компанията „Мастъркард” продали на технологичния гигант „Гугъл” данни за клиентите си от Съединените щати с цел по-ефективна реклама, пише „Блумбърг”. Изданието е потвърдило информацията за сделката с четири независими източника, два от които са работили пряко по сделката между двете компании.
До момента няма официални данни за сключване на каквото и да било споразумение между двете компании.
Според „Блумбърг” от компанията за плащания с карта, чиито продукти се използват в цял свят, е продала данните, които показват какво са купували техните клиенти за последната една година. От своя страна „Гугъл” сравнили тези данни с онлайн рекламите, за да направят по-точна преценка дали те наистина са повлияли върху продажбите.
Равносметката и получените данни са достъпни за част от рекламодателите в „Гугъл”.
Клиентите на „Мастъркард” така и не са уведомени, че данните им се продават и използват от други компании, което повдига въпроси за поверителността на тази информация, посочват от „Блумбърг”.
Според източниците на изданието „Гугъл” платили милиони долари за тези данни, като част в сделката влизало също технологичният гигант да предоставя част от приходите от реклама на „Мастъркард”. Говорител на „Гугъл” заявил за „Блумбърг”, че подобно споразумение няма.
Говорителят уточнява, че всичките им инструменти, предоставени на рекламодатели за използване, са защитени и данните в тях няма как да бъдат използвани от трети лица.
От „Блумбърг” посочват, че е възможно това да не е единствената сделка между „Гугъл” и компании за кредитни карти.