Забравете за безплатната минерална вода или за безплатната храна, която компаниите раздават на служителите си. Хит на това жежко лято е безплатната бира, пишат френските вестници "Фигаро" и "Монд".

Тенденцията се затвърждава в американски компании, където все по-често се инсталират автомати за бира или се организират бирени планьорки.

Бирата помага за сплотяване на колектива, стимулира работниците да показват скритите си таланти и ги насърчава дори да остават на работното място, след като приключи работният ден, казват анализатори.

Безплатните бири за служителите най-често се раздават в технологичните компании в Силициевата долина, където работният ден доста често се оказва по-натоварен и по-дълъг.

Във фирмата за съхранение и споделяне на компютърни файлове "Дропбокс" например всяка седмица се организира алкохолен петък. Това е нетрадиционна оперативка, на която на служителите се сервира бира, но и по-твърд алкохол като уиски. В тази неформална обстановка сътрудниците на компанията могат да се опознаят и да направят разбор на извършената работа и на предстоящите задачи.

В рекламната агенция "Арнолд Уърлдуайд" в Бостън служителите се събират редовно, за да обменят идеи около техния автомат за бира, който на галено са нарекли Арни.

В цифровата медия "Триллист" в Ню Йорк пък колективът се сплотява чрез дегустации на различни видове бира.