Рапърът Jay-Z измисли изцяло нов начин за промоция на новия си албум "Magna Carta", като продаде милион копия от него на "Самсунг" за разпространение към смартфони, посвети шест часа на разговори в Туитър с фенове, но не всички критици харесват новите му песни, а някои отричат и сделката със "Самсунг".

Jay-Z е музикантът с най-много албуми, заемали първо място в класацията Билборд 200. "Magna Carta . . . Holy Grail" има всички шансове да стане 13-ият му албум, оглавил класацията. Критиците обаче са сдържани.

В сайта Metacritic.com "Magna Carta"получи 58 от 100 точки. В. "Лос Анджелис таймс" му даде три от четири звезди, като Рандъл Робъртс написа, че албумът е "блестящ, тежък и на моменти звуково изумяващ".

Джон Парелес от "Ню Йорк таймс" не е толкова възторжен и критикува рапъра, че използва прекалено дизайнерски имена и луксозни стоки в текстовете. Той все пак признава, че има и песни, които не са "толкова наперени".

Кайл Андерсън от "Ентъртейнмънт уикли" обаче даде на албума оценка "D", като го нарече "мързелив, самодоволен и фундаментално празен". Андерсън разкритикува и сделката със "Самсунг" като "гнила".

Билборд няма да вземе пред вид за класацията продадените на "Самсунг" 1 милион броя от албума, които се предлагат безплатно на потребителите. Очаква се през първата седмица от излизането на албума да бъдат продадени между 350 000 и 400 000 броя.

Това ще е по-малко от продажбите от 968 000 броя за първата седмица на "The 2020 Experience" на Джъстин Тимбърлейк, но ще измести на трето място "Random Access Мemories" на "Дафт пънк" (339 000 броя).

В "Magna Carta" Jay-Z работи със стари приятели, като продуцентите Тимбаленд и Фарел Уилямс, Джъстин Тимбърлейк, Бионсе и новата звезда Франк Оушън.

Американският рапър, чието истинско име е Шон Картър, е признат за иноватор в рапа и хип-хопа. Той започва кариерата си по улиците на Бруклин през 90-те години на миналия век.