След като за известно време бяха изпаднали в забвение, албумите с компилации от хитове отново излизат на мода и щурмуват световните класации.

Дисковете с коктейли от шлагери са отбелязали 7,2-процентов ръст в продажбите през миналата 2012 година. Те са съставлявали 21 процента от всички продадени албуми. През 2012 година обемът на продажбите им е бил 20,6 милиона бройки, докато през 2011 са били 19,2 милиона.

Мнозина бяха преждевременно предрекли смъртта на дисковете с компилации, след като потребителите сами можеха да си ги изготвят с лансирането на сайтове като iTunes.

Но днес те се радват на много добро здраве и най-популярни сред феновете са поредиците "Now That's What I Call Music" или "Trucking Songs" с незабравими изпълнения на "Куин", "Уайтснейк" ,"Зи Зи топ", "Рейнбоу", "Тото" "Форинър" и много други.

Миналата година 26 компилационни албума можаха да продадат на 100 хиляди бройки. С огромен интерес се ползват и сборните денс-дискове, които съставляват 25 процента от този пазарен дял.