Точно преди година изпълнителният директор на отбора от НБА Бруклин Нетс Брет Йормарк наблюдаваше първия мач на тима след преместването на франчайза от Ню Джърси в Ню Йорк.

Дванайсет месеца по-късно това 15-километрово преместване изглежда вдъхновяващо. „Мрежите” имат състав от скъпоплатени звезди и играят двубоите си пред много повече публика в чисто нова зала.

„Във всеки един аспект промяната се оказа абсолютно преобразяваща.”, споделя Йормарк. „Преместихме се с няколко километра, а не на другия край на страната. Това е разликата. Интересът от жителите на Ню Йорк е много по-голям от очакванията ни. Ресурсите, с които разполагаме в момента, са много по-различни от миналото.”

Тези ресурси включват много по-голяма потенциална фенска подкрепа. Ако се смята за отделна част от Ню Йорк, Бруклин ще заеме четвърто място в класацията на най-големите градове в САЩ по население.

Уникалното ново съоръжение „Барклейс Център” също дава огромни възможности за развитие. Само през първата си година на функциониране, то е приело над 200 събития, посетени от над два милиона зрители, намирайки място сред най-популярните арени на планетата.

Без съмнение преместването се отрази и в рекламните приходи на Нетс. Отборът се изкачи от 31-о (предпоследно) до 4-о място при продажбите на артикули. Още по-впечатляваща е статистиката за продажбата на билети. В момента „мрежите” са 5-и по този показател, а преди малко повече от година заемаха 27-о място. Брет Йормарк смята, че през новия сезон ръстът ще бъде още по-висок, след като в тима бяха привлечени суперзвезди, като Пол Пиърс и Кевин Гарнет. Също любопитен факт е, че харесванията на страницата на отбора във Фейсбук се покачиха от скромните 90 хиляди до фантастичните 1,2 милиона.

Като знак на успеха може да приемем и увеличението на билетите за мачовете на тима през новия сезон с близо 35%. То изглежда логично след сформирането на отбор от суперзвезди през лятото. Той е съставен от играчи, които общо имат 35 участия в Мача на звездите. Освен Пиърс и Гарнет, ключово ще бъде и представянето на Дерон Уилямс, Джо Джонсън и Брук Лопес. През новия сезон сумата за заплати, която ще отдели клуба, е 102 милиона долара, като именно това е най-скъпата селекция в шампионата. Йормарк споделя, че целта на този звезден тим е да направи марката Бруклин Нетс чисто спортна в следващите години.

Огромна подкрепа в популяризирането на отбора продължава да оказва и рапърът Джей-Зи. При преместването на франчайза той беше принуден да продаде своите дялове от клуба и новата зала за близо 1,5 милиона долара, след като създаде своя собствена спортна агенция и влезе в разрез с правилата на НБА. И през новата кампания обаче едно от най-известните лица на шоубизнеса в САЩ отново ще бъде близо до тима като притежател на сезонен билет.

Миналата година Бруклин достигна втория кръг на плейофите след силно представяне през втората половина на сезона, но Йормарк е уверен, че потенциалът на отбора сега е по-голям.

„Миналият сезон беше добър, но сме мотивирани да подобрим представянето си. Хората вече съвсем сериозно ни питат дали можем да спечелим титлата. С това идва и напрежението, което обаче трябва да приемем като положително явление.”

Редовният сезон в НБА започва на 29 октомври, а първият мач на Бруклин Нетс е ден по-късно като гост на Кливлънд Кавалиърс.

АВТОР: НИКОЛА КАЦАРОВ